32° C
Ma 2024. július 22., hétfő, Magdolna napja van.
32° C
Ma 2024. július 22., hétfő, Magdolna napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Aláírták a szerződést – tervezőasztalra kerül a rakpartok jövője

aug 26, 2021 | praxis

Ünnepélyes keretek között aláírták a szerződéseket, ennek köszönhetően elkezdődhet az újragondolt Duna-part tervezése. Jövő nyáron a budai és a pesti oldalon is elindulhat a felújítás.
 

 

Dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója augusztus 25-én a társaság székházában fogadta azoknak a cégeknek a képviselőit, amelyek hamarosan elkészítik a megújuló Duna-part budai és pesti belvárosi szakaszainak terveit. A BKK vezetője mellett Várady Tamás Béla, a Közlekedés Tervező Iroda Kft. ügyvezetője, Koszorú Lajos, a Város-Teampannon Kft. ügyvezetője és dr. Márkus Gábor, az MG Építész Kft. ügyvezetője látta el kézjegyével azokat a dokumentumokat, amelyek elengedhetetlen feltételei a tervezési munka elindításának.

 

Milyenek lesznek a megújult rakpartok?

A Duna-Buda projekt célja, hogy miközben az alsó rakpart észak-déli közlekedési folyosó szerepe megmarad, a budai belvárosi Duna-parthoz kapcsolódóan (a Fő utca és teresedései, Felhévíz, Bem József tér megújításával) olyan köztérhálózat jöjjön létre, amely vonzó a lakosság és a turisták számára egyaránt. A komplex szemléletű fejlesztéssel javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei, a környezet a gyalogosok megváltozott igényeihez igazodik. A zöldfelületek fejlesztése, növelése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, javítja a felső rakpartok és a kapcsolódó közterek gyalogos felületeinek kapcsolatát.

A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros. A pesti alsó rakparton tervek szerint közösségi sportolást szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. A projekt célja, hogy a térségben megújuljanak a leromlott állapotú burkolatok és javuljanak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei. Szem előtt tartják a környezetvédelmi szempontokat is, ezért több zöldfelületet alakítanak ki, ezzel vonzóbbá téve a rakpartnál lévő közterületeket.

A Duna-Buda és a RAK-PARK projektek kiviteli tervei, a tenderdokumentáció és a szükséges engedélyek tervezetten 2022 nyarán állnak majd rendelkezésre.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyirő Simon

 

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...