1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Aláírták a szerződést – tervezőasztalra kerül a rakpartok jövője

aug 26, 2021 | praxis

Ünnepélyes keretek között aláírták a szerződéseket, ennek köszönhetően elkezdődhet az újragondolt Duna-part tervezése. Jövő nyáron a budai és a pesti oldalon is elindulhat a felújítás.
 

 

Dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója augusztus 25-én a társaság székházában fogadta azoknak a cégeknek a képviselőit, amelyek hamarosan elkészítik a megújuló Duna-part budai és pesti belvárosi szakaszainak terveit. A BKK vezetője mellett Várady Tamás Béla, a Közlekedés Tervező Iroda Kft. ügyvezetője, Koszorú Lajos, a Város-Teampannon Kft. ügyvezetője és dr. Márkus Gábor, az MG Építész Kft. ügyvezetője látta el kézjegyével azokat a dokumentumokat, amelyek elengedhetetlen feltételei a tervezési munka elindításának.

 

Milyenek lesznek a megújult rakpartok?

A Duna-Buda projekt célja, hogy miközben az alsó rakpart észak-déli közlekedési folyosó szerepe megmarad, a budai belvárosi Duna-parthoz kapcsolódóan (a Fő utca és teresedései, Felhévíz, Bem József tér megújításával) olyan köztérhálózat jöjjön létre, amely vonzó a lakosság és a turisták számára egyaránt. A komplex szemléletű fejlesztéssel javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei, a környezet a gyalogosok megváltozott igényeihez igazodik. A zöldfelületek fejlesztése, növelése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, javítja a felső rakpartok és a kapcsolódó közterek gyalogos felületeinek kapcsolatát.

A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros. A pesti alsó rakparton tervek szerint közösségi sportolást szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. A projekt célja, hogy a térségben megújuljanak a leromlott állapotú burkolatok és javuljanak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei. Szem előtt tartják a környezetvédelmi szempontokat is, ezért több zöldfelületet alakítanak ki, ezzel vonzóbbá téve a rakpartnál lévő közterületeket.

A Duna-Buda és a RAK-PARK projektek kiviteli tervei, a tenderdokumentáció és a szükséges engedélyek tervezetten 2022 nyarán állnak majd rendelkezésre.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyirő Simon

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...