0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Tervezés előtt

júl 10, 2021 | praxis

A Budapest Fejlesztési Központ a Kelenföldi vasútállomás környékének fejlesztésén, egy új integrált BKK- és Volánbusz-pályaudvar létrehozásán dolgozik. A tervezés előtt kérdőíves felmérést indítunk a Kelenföld vasútállomást, az Etele teret és az őrmezői oldalt használó utazók, az ide érkező Volán-járatok utasai, illetve a környék lakossága körében arról, milyen igényeket, elvárásokat támasztanak a fejlesztéssel kapcsolatban.
 

 

A legfontosabb változás a beruházás eredményeként az lenne, hogy az elővárosi Volánbusz-járatok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, így a mai ideiglenes végállomás és parkoló helyett a metró eredeti koncepcióját megvalósítva egy kulturált BKK- és Volánbusz-végállomás, emellett több P+R parkoló épülne a kelenföldi csomópont nyugati oldalán. Ez a fejlesztési elképzelés nem újkeletű, hiszen eredetileg a négyes metró indulása után nem sokkal kész lett volna az őrmezői oldalon egy autóbusz-terminál. Végül a metrófejlesztés során ez az elem nem épült meg. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös döntéshozó szerve azonban 2021. március 18-án a fejlesztés megvalósításáról döntött, így megkezdődhet a tervezés. A tervező kiválasztása folyamatban van, az előkészítést a kormány európai uniós támogatással finanszírozza a BFK számára.

A Volánbusz járatai az új végállomásra egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyaggal juthatnak el, mivel nem kell az Egér út felé kerülniük. Így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni. Az utasok az új épületben a most még hiányzó szolgáltatásokat elérve várakozhatnak a buszokra. Vizsgáljuk a kereskedelmi funkciók, más szolgáltatások, például nyilvános illemhely létrehozatalát, továbbá az Etele téri oldalon a meglévő és felszabaduló területek hasznosítását, gyalogos és kerékpáros hálózat fejlesztését és a zöldfelületek kialakítását. A projekt része a kelenföldi csomópont átfogó funkcionális továbbfejlesztésének átgondolása is, beleértve a közelben tervezett Dél-budai Centrumkórház villamosos megközelíthetőségének vizsgálatát.

A fejlesztés részeként a tervek szerint a kelenföldi P+R-kapacitás is növekszik legalább 1500-ra csak az őrmezői oldalon, ennek érdekében egy többszintes parkolóház épülhet. A kerékpárosok számára új kerékpártárolók létesülhetnek, emellett taxidrosztok, K+R parkolók (ahol csak rövid időre állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak) is lesznek.

 

A kérdőív a https://bfk.hu/kelenfold linken érhető el, kitöltésére július 21-ig van lehetőség.

Forrás: BFK

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...