-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Üzembe állt a horvátországi visszagázosító terminál

jan 4, 2021 | piac

A horvátországi Krk LNG visszagázosító terminálban sikeresen lefejtették az első cseppfolyósított gáz (LNG) szállítmányt, melyet a Magyar Földgázkereskedő Zrt. (MFGK) horvátországi leányvállalata számára le is szállítottak – közölte az MVM Csoporthoz tartozó földgázkereskedő társaság január 4-én.

 

A Tristar Ruby nevű, 289 méter hosszú és 44 méter széles tankerhajó január 1-jén kötött ki a terminálban 91 millió köbméter gázegyenértékű LNG szállítmánnyal. A közlemény szerint a terminál üzembeállásával és a beszerzés megindulásával új korszak kezdődik a magyar földgázellátásban, valódi forrás- és útvonaldiverzifikáció valósul meg Magyarország számára.

Az ország az MFGK révén kereskedelmi összeköttetésbe került a globalizálódó cseppfolyósított gáz piaccal, olyan földgázforrásokhoz fér hozzá, amelyek az egész régióban eddig nem voltak elérhetők – jegyezték meg utalva arra, hogy a források kizárólag nyugat-európai piaci szereplőktől érkeznek.

Az MVM Csoport a cseppfolyósított gáz beszerzésével nem csak a magyarországi és regionális ellátásbiztonság növeléséhez járul hozzá, a lépés továbbá illeszkedik a csoport hat piacot (Ausztria, Szlovákia, Csehország, Horvátország, Szerbia, Románia) célzó regionális növekedési stratégiájába – mutattak rá.

A közleményben arra is kitértek: a horvátországi visszagázosító terminál az Európai Unió (EU) földgázforrás- és útvonaldiverzifikációs törekvéseibe is illeszkedik, mivel a terminál az Észak-Déli Gázfolyosó egyik végpontja, a közép- és délkelet-európai energetikai összeköttetésekről szóló kezdeményezés (CESEC) egyik prioritásprojektje. Hozzátették: az EU 101,4 millió euróval támogatta a terminál megvalósulását. (MTI)

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...