24° C
Ma 2025. június 24., kedd, Iván napja van.
24° C
Ma 2025. június 24., kedd, Iván napja van.
Főoldal 5 kitekintő 5 Új, teljesen automatizált metróvonal épült Kínában

Új, teljesen automatizált metróvonal épült Kínában

febr 18, 2021 | kitekintő

A shenzheni Jiang & Associates Design (J&A) cég a londoni Sepanta Design stúdióval együttműködve a természetben fellelhető formák és minták alapján alkotta meg az első pilóta nélküli metróvonal állomásainak arculatát a kínai Szecsuán tartomány fővárosában, Chengduban.

 

Az állomásokat úgy tervezték, hogy hasson a látogatók érzéseire. A 13 állomás mindegyike folyékony formákat és sejtmintákat idéz, amelyeket a selyemszövés helyi hagyományai, valamint a környező parkokban található növény- és állatvilág ihletett. A teljesen automatikus, 22 kilométeres vonal építését 2016-ban kezdték, a meglévő Chengdu metróhálózat bővítéseként.

A 9-es vonal a Szecsuán tartomány fővárosának délkeleti és északnyugati része között fut, és Kína nyugati részének első pilóta nélküli metróvonal: a járművezetők helyett 5G mobilhálózaton kommunikálnak egymással a metrószerelvények.

A tervezők szerint a projekt célja az volt, hogy olyan tereket alkossanak, amelyek „teljesen megváltoztatják az emberek elképzeléseit” arról, hogy milyenek lehetnek a metróállomások. „A Chengdu metróállomások nem csupán tranzitpontok lesznek, hanem olyan emlékezetes terek, amelyek az utasok saját kultúrájának művészi és futurisztukus kifejeződése” – mondta Reza Esmaeeli, a Sepanta Design alapítója és a Chetwoods Architects design igazgatója.

A Jincheng Avenue állomáson például a jegycsarnokot ívelt, lila színű oszlopok világítják meg, amelyek egy közeli tó lótuszvirágaira emlékeztetnek, míg a Cuqiao állomás sétányának mennyezetén selyemhernyógubókra emlékeztető fények vannak felszerelve.

A Chengdu Metróvonal olyan kínai városok nyomdokaiba lép, mint Sanghaj és Guangzhou, – amelyekben 2010-től vezető nélküli metrók üzemelnek -, illetve Peking – ahol 2017-ben nyitották meg a vezető nélküli Yanfan vonalat.

A Chengdu metró 2010-ben indította el első vonalát, az 1-es vonalat. Eddig több mint 6 milliárd utast szállított, az átlagos napi utasszám meghaladja a 4 milliót.

 

Forrás: Chengdu reveals „futuristic” stations for its fully-automated metro Line 9 (dezeen.com)

 

Fotó: dezeen

 

Videó: https://www.facebook.com/xiwangchengdu/videos/2337224733088172/?t=5

 

kiemelt kamarai hírek

16/2025. (VI. 20.) ÉKM rendelet az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről

Az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény felhatalmazása alapján elkészült az ÉKM rendelete az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről.    Az állami építési beruházások rendjéről szóló...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)