24° C
Ma 2025. június 24., kedd, Iván napja van.
24° C
Ma 2025. június 24., kedd, Iván napja van.
Főoldal 5 piac 5 MEKH: jól vizsgázott a víziközmű-ágazat

MEKH: jól vizsgázott a víziközmű-ágazat

ápr 28, 2021 | piac

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) kétévente készíti el felhasználói elégedettségi felmérését (FEF) a víziközmű-ágazatban. A második, 2020. évi felmérés eredményeit április 28-án a hivatal online konferencián ismertette, amelyen részt vettek a negyven hazai víziközmű-szolgáltató képviselői, az ITM Fogyasztóvédelmi Helyettes Államtitkárság fogyasztóvédelmi szakemberei, a Magyar Víziközmű Szövetség és több civil fogyasztóvédelmi szervezet.
 

 

A webkonferenciát megnyitó felszólalásában Horváth Péter János, a MEKH elnöke elmondta, hogy a felmérés során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről, akik összesen több mint másfél millió választ adtak, a vizsgálatot lezáró jelentés pedig ezek feldolgozásán alapszik. Az eredmények azt mutatják, hogy a vízközmű-ágazat megítélése tovább javult, vagyis az ügyfelek elégedettek a szolgáltatójukkal.

 Horváth Péter János kiemelte, hogy hatékony fogyasztóvédelem csak a hivatal és az ágazati szereplők szoros együttműködésével képzelhető el. A víziközmű-szektorban kétévente elvégzett felhasználói elégedettségi felmérés ennek a fogyasztóvédelmi munkának egy hatékony eszköze, aminek segítségével az ágazat szereplői a fogyasztói igényekhez igazodva képesek fejleszteni szolgáltatásaikat – mondta.

Dr. Szalóki Szilvia, a MEKH Víziközmű-szolgáltatásért és Hulladékgazdálkodásért felelős elnökhelyettese megköszönte az ágazati szereplők felmérés során tanúsított együttműködését, és kiemelte, hogy a karanténidőszak alatt még inkább felértékelődtek az olyan alapszolgáltatások, mint a tiszta ivóvíz. Mint mondta, az ivóvíz-ellátás folyamatosságára vonatkozó kiváló, 9,0-es átlageredmény örömteli és a szolgáltatók munkáját dicséri.

A felmérés negyven víziközmű-szolgáltatóra terjedt ki, amelyeket három csatornán keresztül értékelhették ügyfeleik. Az alapfelmérés során többek között az ivóvíz minőségét, az ellátás folyamatosságát, a vízmérőket érintő kérdéseket, az ár-érték arányokat és a számlázás folyamatát értékelték a fogyasztók. Az ügyfélszolgálati munkával kapcsolatos véleményüket a fogyasztók a kiegészítő és az azonnali felmérés során mondhatták el: a kiegészítő felmérésben utólag, telefonos és e-mailes megkeresés során, az azonnali felmérésben pedig közvetlenül az ügyintézést követően. A feltett kérdések az elérés, az ügyintézés és az ügyintéző munkájának minőségére, valamint a megkeresés eredményességére vonatkoztak, és az összes kapcsolat­felvételi formát érintették (személyes, telefonos, online, e-mailes és levél alapú).

 A felmérés eredményét az úgynevezett FEF-index összegzi, amely egy 0 és 1000 közötti pontszámmal jellemzi a felhasználói elégedettséget. Az átlagos indexpontszám 875 lett, amely 12 ponttal magasabb, mint 2018-ban.

 

A MEKH 2020. évi Víziközmű Felhasználói Elégedettségi Felmérése ide kattintva érhető el.

 

kiemelt kamarai hírek

16/2025. (VI. 20.) ÉKM rendelet az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről

Az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény felhatalmazása alapján elkészült az ÉKM rendelete az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről.    Az állami építési beruházások rendjéről szóló...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)