25° C
Ma 2025. június 20., péntek, Rafael napja van.
25° C
Ma 2025. június 20., péntek, Rafael napja van.
Főoldal 5 országjáró 5 Megérkezett az első tram-train

Megérkezett az első tram-train

jan 9, 2021 | országjáró

Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa január 9-én – közölte honlapján a MÁV.

 

A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek.

A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket.

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul.

A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni. A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki. (MTI)

 

piac

Új fajta vasbeton elemeket fejlesztett a Ferrobeton

Új fajta vasbeton elemeket, nagy teljesítményű feszített vasbeton főtartókat fejlesztett a Ferrobeton Zrt. – közölte a beton- és vasbetonelemeket gyártó cég.   Közleményük szerint az 591 millió forintból megvalósult fejlesztéshez a Széchenyi Plusz Programból...

praxis

Megalakult a Szilikátipari Egyeztető Fórum

Június 12-én megalakult a Szilikátipari Egyeztető Fórum (SzEF), amely az építőanyag-gyártáshoz kapcsolódó szövetségek közötti szakmai együttműködést és közös fellépést hivatott erősíteni. Az alapító tagok: a Magyar Cement-, Beton- és Mészipari Szövetség (CeMBeton),...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)