9° C
Ma 2025. április 19., szombat, Emma napja van.
9° C
Ma 2025. április 19., szombat, Emma napja van.
[the_ad id="33201"]
Év háza – az építészeti pályázat

Év háza – az építészeti pályázat

Május 19-ig családi ház, középület és társasház kategóriában ajánlhatják műveiket építészek a legismertebb és elismertebb, független építészeti pályázat neves zsűrijének figyelmébe. Az Év háza pályázat célja, hogy számba vegye és mind a szakmával, mind a...

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

márc 21, 2025 | kitekintő

Egy nappal a 7500 alkalmazott elbocsátásának kellemetlen bejelentése után az Audi bemutatta 2024-es üzleti számait, és közzétett egy 2025-re vonatkozó prognózist. Az Audi autógyártó március 17-én megállapodást kötött az üzemi tanáccsal az átfogó költségcsökkentő intézkedésekről. Németországban 2029 végéig 7500 munkahelyet szüntetnek meg. A cél hosszú távon évi több mint egymilliárd euró megtakarítás. Ezzel egyidejűleg a vállalat nyolcmilliárd eurót fektet be németországi telephelyein, hogy az elektromos mobilitásra való átállást kezelni tudja.

 

Szilárd pénzügyi adatok a kihívások ellenére

Az Audi csoport a 2024-es pénzügyi évet a kihívásokkal teli piaci környezet ellenére stabilan zárta. Az árbevétel 64,5 milliárd eurót tett ki, az üzemi eredmény 3,9 milliárd euró volt, az üzemi árbevétel megtérülési rátája pedig elérte a 6%-ot. A nettó cash flow 3,1 milliárd eurót tett ki. A gazdasági bizonytalanságok ellenére az Audi továbbra is bizakodó a 2025-ös évet illetően, és következetes modellkezdeményezésre összpontosít.

 

Átalakulás és stratégia a jövőre nézve

Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója hangsúlyozta az innováció és a hatékonyabb struktúrák szükségességét. A vállalat portfóliójának megújítására és pozíciójának megerősítésére összpontosít a legfontosabb piacokon, Kínában és Észak-Amerikában. Ugyanakkor stratégiai intézkedéseket hoztak a németországi telephelyek jövőbeli életképességének biztosítására. Az igazgatóság és az üzemi tanács közötti megállapodás a munkahelyek biztonságának 2033-ig történő meghosszabbításáról és a munkaerőköltségek csökkentéséről rendelkezik.

 

Csökkenő termelés

2024-ben csökkent az értékesítés. Összesen 1,7 millió járművet szállítottak ki, ami 11,8%-os csökkenést jelent az Audi márka esetében. A teljesen elektromos járművek aránya 164 480 darab volt, ami 7,8%-os csökkenésnek felel meg. A cég most termékportfóliójának átfogó megújítására összpontosít, 2025-ig több mint 20 új modellel, köztük számos teljesen elektromos járművel. Az olyan új modellek piacra dobása, mint az A6 Avant, az Audi Q3 és a plug-in hibridek széles skálája a stratégiai átrendeződést szolgálja.

 

Regionális stratégiák Kína és az USA számára

Az Audi piacspecifikus stratégiákat követ, hogy megerősítse pozícióját a kulcsfontosságú régiókban. Az Egyesült Államokban tíz új modellt terveznek, köztük az Audi Q6 e-tron és az A6 e-tron modelleket. Kínában a helyi gyártású elektromos modellek választékát bővítik a partnerekkel, a FAW-val és a SAIC-kal.

 

Pénzügyi kulcsszámok és szerkezetátalakítási költségek

A tavalyi árbevétel – az említett 64,5 milliárd euró – megfelelt az előrejelzésnek, de 7,6%-kal elmaradt az előző évitől. Az üzemi eredményt befolyásolták az átszervezési költségek, többek között a brüsszeli termelés megszüntetése. A működési árrés 3 százalékponttal 6%-ra csökkent. A kihívások ellenére az Audi részesedést biztosít dolgozóinak az eredményből, a szakmunkások számára a prémiumot 5.310 euróban állapították meg.

 

Márkacsoport: a Lamborghini sikere, a Bentley és a Ducati visszaesése

A Lamborghini eladása 5,7%-kal, 10 687 járműre nőtt. A Bentley és a Ducati ezzel szemben csökkenést könyvelhetett el a kiszállítások, az árbevétel és az üzemi eredmények terén.

 

Kilátások a 2025-ös évre

Az Audi arra számít, hogy a 2025-ös év kihívásokkal teli lesz, mivel a piaci körülmények továbbra is változékonyak. A vállalat 67,5 és 72,5 milliárd euró közötti árbevételt és 7-9%-os működési árrést prognosztizál. A tervezett megtakarításokról hónapokig intenzív tárgyalások folytak. Az Audi eredetileg jóval magasabb, 12 ezer fős létszámleépítést javasolt. Mostanra sikerült megállapodni: a létszámcsökkentést szociálisan felelős módon hajtják végre, és 2033 végéig kizárják az operatív okokból történő elbocsátásokat (sajtóhírek szerint a leépítés a győri üzemet nem érinti. A szerk.).

„Az Audinak gyorsabbá, agilisabbá és hatékonyabbá kell válnia. Egy dolog világos: ez nem lesz lehetséges személyi átalakítások nélkül” – magyarázta Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a nehéz gazdasági időkben a munkahelyi biztonság pozitív hír a dolgozók számára. A létszámleépítés elsősorban az úgynevezett „közvetett területet”, azaz az adminisztratív és irodai pozíciókat érinti. A termelés érintetlen marad. Összesen mintegy 6000 munkahelyet szüntetnek meg 2027-ig, és további 1500-at 2029 végéig. Egyelőre nem ismert, hogy a leépítések pontosan hogyan oszlanak meg az ingolstadti és a neckarsulmi telephelyek között. Xavier Ros, az emberi erőforrásokért felelős vezető azonban hangsúlyozta, hogy a leépítések célzottan történnek majd, és nem a „fűnyíró elvét” követik. A létszámleépítés mellett további pénzügyi megszorítások is érik a munkavállalókat. A nyereségrészesedési rendszert, azaz az éves bónuszt átalakítják és több éven keresztül csökkentik. Összehasonlításképpen, a 2023-ban kifizetett munkavállalói bónusz személyenként 8 840 euró volt. A 2024. évi prémiumot még nem érintik az új csökkentések, de a gazdasági helyzet miatt valószínűleg amúgy is alacsonyabb lesz. (Az Audi hamarosan közzéteszi a 2024-es végleges üzleti számokat.)

 

Gazdasági kihívások és jövőbeli kilátások

Az Audi komoly kihívásokkal néz szembe. A tavalyi év első kilenc hónapjában a nyereség csaknem megfeleződött. Ennek oka többek között a fontos motoralkatrészek ellátási szűk keresztmetszete, a gyengébb kínai kereslet és a brüsszeli gyár bezárásának költségei voltak. Ugyanakkor a vállalat nagymértékben beruház a jövőbe. A németországi ingolstadti és neckarsulmi telephelyeket nyolcmilliárd euróval kívánják a jövőbe repíteni. „Robosztussá és rugalmassá tesszük üzemeinket” – mondta Döllner. Fontos lépés ebben az a döntés, hogy a jövőben Ingolstadtban is gyártani fogják a népszerű Audi Q3-at.

 

Kép: Audi Hungária

Forrás: https://www.ingenieur.de/wirtschaft/audi-streicht-7500-stellen-und-reduziert-bonuszahlungen/#google_vignette

Év háza – az építészeti pályázat

Év háza – az építészeti pályázat

Május 19-ig családi ház, középület és társasház kategóriában ajánlhatják műveiket építészek a legismertebb és elismertebb, független építészeti pályázat neves zsűrijének figyelmébe. Az Év háza pályázat célja, hogy számba vegye és mind a szakmával, mind a...

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...