-2° C
Ma 2024. november 07., csütörtök, Rezső napja van.
-2° C
Ma 2024. november 07., csütörtök, Rezső napja van.
SuedLink – a német elektromos autópálya

SuedLink – a német elektromos autópálya

A SuedLink „villamosenergia-autópálya” a német energiaátállás egyik legfontosabb projektje: a kábelek több száz kilométeren keresztül szállítják az áramot többnyire a föld alatt. Az útvonal a jövőben a tengeri szélerőművek által megtermelt zöld áramot szállítja majd a...

Imre Sándort választották a BME VIK új dékánjává

nov 6, 2024 | egyetemes

A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar kari tanácsa november 5-én tartott ülésén egyhangú szavazással Imre Sándor akadémikust, tanszékvezető egyetemi tanárt választotta dékánnak. Elődje, Charaf Hassan július 1-től a Műegyetem rektora, ezért nem marad tovább a kar vezetője. Imre Sándor professzor, a Hálózati rendszerek és Szolgáltatások Tanszék vezetője november 11-én veszi át tőle a dékáni tisztséget.

 

Imre Sándor 1993-ban szerzett okleveles villamosmérnöki diplomát a BME-n, azóta is az egyetemen dolgozik, jelenleg a Hálózati rendszerek és Szolgáltatások Tanszék vezetője. Egyetemi munkája mellett 2020-tól a Kvantuminformatikai Nemzeti Laboratórium szakmai vezetője, tavaly óta pedig az MTA Műszaki Tudományok Osztálya elnöke. Szakterülete a mobil- és kvantuminformatika, az optikai hálózatok optimalizálásától a rádiós hálózatokon át a kvantumkommunikációs rendszerek fejlesztéséig.

Fontosnak tartja a kutatás, fejlesztés, innováció összekapcsolását az egyetemi oktatással, számos egyetemi tantárgyat és gyakorlati képzést dolgozott ki. Különös figyelmet fordít a tehetséggondozásra, több száz diplomamunka és TDK-dolgozat témavezetése fűződik a nevéhez. Oktatói és oktatásszervezői munkája mellett 16 EU-s projektben, valamint több tucat nemzetközi és hazai kutatási együttműködésben vett részt. Több mint 230 publikációja jelent meg.

 

Forrás: Rektori Kabinet, Kommunikációs Igazgatóság

SuedLink – a német elektromos autópálya

SuedLink – a német elektromos autópálya

A SuedLink „villamosenergia-autópálya” a német energiaátállás egyik legfontosabb projektje: a kábelek több száz kilométeren keresztül szállítják az áramot többnyire a föld alatt. Az útvonal a jövőben a tengeri szélerőművek által megtermelt zöld áramot szállítja majd a...