-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Németország távfűtés álmai euró milliárdokba is kerülhetnek

aug 12, 2024 | kitekintő

A vártnál drágább lesz a fűtésátállás? A távfűtést reménysugárnak és a hőszivattyúk alternatívájának tekintették a legnépesebb európai országban, és a német önkormányzatok jelenleg is a korábban kidolgozott fűtési tervek megvalósításával vannak elfoglalva. Egy új tanulmány azonban most azt mutatja: a költségek egyre nőnek és nőnek.

 

A németországi távfűtési hálózatok tervezett bővítése azzal fenyeget, hogy mindez a korábban feltételezettnél jóval drágább lesz. A Prognos AG jelenleg 43,5 milliárd eurós beruházási volument feltételez a 2030-ig terjedő időszakra. Ez mintegy 10,6 milliárd eurós növekedést jelent az eredeti, 2020-as tanulmányhoz képest. A tanulmányt a Német Távfűtési Szövetség (AGFW) és a Városi Vállalkozások Szövetsége (VKU) rendelte meg.

A német önkormányzatok jelenleg úgynevezett fűtési terveket készítenek a hozzájuk tartozó területre vonatkozóan. Ez alapján döntenek arról is, hogy a magánháztartásokat a távfűtési hálózatokhoz kell-e csatlakoztatni, vagy saját maguknak kell kibocsátásmentes fűtésről gondoskodniuk, például hőszivattyúkkal.

A politikai irányelvek szerint középtávon évente legalább 100 000 új épületet kell a hálózatra kapcsolni. 2045-re mintegy 3,6 millió lakóépületet, 14 millió lakóegységgel, távfűtéssel kell fűteni és melegvízzel ellátni. „A fűtési terveket 2028 júniusáig országszerte elkészítik” – nyilatkozta Ingbert Liebing, a VKU ügyvezető igazgatója. „Láthatjuk, hogy a távfűtés sok helyen kulcsszerepet játszik a tervekben. A tervek egyszerű elkészítése azonban nem elég – azokat végre is kell hajtani.” Ehhez megbízható keretfeltételekre és folyamatos finanszírozásra van szükség, mondta Liebing: „A 2030-as évek közepéig évente 3,4 milliárd euró támogatásra van szükségünk.”

Korábban a 2030-as évek közepéig szükséges támogatási igényt 3 milliárd euróra becsülték. Végül a hatékony fűtési hálózatok szövetségi támogatását 3,5 milliárd euróban határozták meg a 2028 végéig tartó időszakra vonatkozóan, ám ez közel sem elegendő ahhoz, hogy a fűtési hálózatok hozzájáruljanak a klímacélok eléréséhez – kritizálják az idézett szakmai szövetségek. Az AGFW közleménye szerint a finanszírozás „tartalmilag jó, de nem megfelelően finanszírozott.”

 

Forrás: https://www.focus.de/earth/analyse/wir-brauchen-milliarden-jetzt-erhaelt-deutschland-die-rechnung-fuer-seinen-fernwaerme-traum_id_260161629.html

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...