29° C
Ma 2024. június 30., vasárnap, Pál napja van.
29° C
Ma 2024. június 30., vasárnap, Pál napja van.
Az oszakai expo legérdekesebb épületei

Az oszakai expo legérdekesebb épületei

A fából készült csónakszerű építménytől a spirális rámpáig – íme 13 a legérdekesebb nemzeti pavilon a 2025-ös oszakai expóra.   Az Oszaka-öbölben található mesterséges Yumeshima-szigetre tervezett világkiállítás központi témája „a jövő társadalmának tervezése”...

Vitézy Dávid: a Margitsziget jobb megközelítése gyalogos és kerékpáros hidakkal biztosítható

máj 28, 2024 | országjáró

A Margitsziget jobb megközelítése gyalogos és kerékpáros hidakkal biztosítható – jelentette ki Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt május 28-án Budapesten, a Szépvölgyi úti HÉV-megálló mellett tartott sajtótájékoztatón. A tervezett két híd összekapcsolná a Duna két partján az Árpád híd és a Margit híd közötti területeket, és ezzel jelentős városszerkezeti hiányt pótolna – emelte ki.

 

A budai hídfő a Szépvölgyi úti HÉV-megállónál, a Kolosy tér vonalában lenne, és a híd innen vezetne a Palatinus strand irányába, a másik híd pedig a margitszigeti Rózsakert vonalától a pesti oldalra, Dráva utca irányába vezetne – ismertette a politikus. Véleménye szerint a beruházással biztosítható lenne a kerékpáros és gyalogos összeköttetés a Hősök tere és a Margitsziget között, illetve a budai oldal irányába. Ezzel pedig jelentősen tehermentesíteni lehetne a Margit híd jelenleg túlzsúfolt járdáját és kerékpársávját – fűzte hozzá. Jelezte, hogy a Margit híd felújításakor jelentősen szélesítették a járdát, de ma már az sem elegendő a gyalogos és kerékpáros forgalom számára. Kitért arra is, hogy a hidak nemcsak a sziget jobb elérését biztosítanák, de általuk többek között a szentendrei HÉV is könnyen megközelíthető lenne a XIII. kerületben élőknek. A hídpár megépítése reális elképzelés, a kivitelezése „nem annyira drága és nehéz”, ugyanakkor „új közlekedési kapcsolatok tömegét nyitná meg”– mondta Vitézy Dávid. Hozzátette, hogy a klímaneutrális, környezettudatos beruházást európai uniós forrásokból valósítaná meg. A költségekről szólva példaként hozta fel, hogy Varsóban a közelmúltban hasonló, fél kilométer hosszú hidat adtak át, amely mintegy 11 milliárd forintból épült meg. Budapesten a tervezett két híd hasonló hosszúságú lenne, mert a szigettől a két partig a távolság egyaránt 230 méter, így a költségek is hasonlóan alakulnának számításai szerint. Vitézy Dávid elmondta, hogy további helyszínekre is terveznek gyalogos és kerékpáros hidat: Soroksár és Csepel között, a Hajógyári-sziget és az Árpád híd között, valamint az óbudai gázgyár és a Hajógyári-sziget között. (MTI)

Az oszakai expo legérdekesebb épületei

Az oszakai expo legérdekesebb épületei

A fából készült csónakszerű építménytől a spirális rámpáig – íme 13 a legérdekesebb nemzeti pavilon a 2025-ös oszakai expóra.   Az Oszaka-öbölben található mesterséges Yumeshima-szigetre tervezett világkiállítás központi témája „a jövő társadalmának tervezése”...