22° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
22° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések, tovább folytatódnak a nagyszabású építkezések

máj 14, 2024 | országjáró

A Budapest Airport 2019 tavaszán nagyszabású fejlesztéssorozatot kezdett el, és az elmúlt 5 év alatt a repülőtér-fejlesztések értéke a 130 milliárd forintot is meghaladta. Idén tavasszal újabb, 17 milliárd forint értékű beruházás-sorozat indul, amelynek keretében felújítják a műemlékvédelem alatt álló 1. Terminált és a 2. Terminálhoz kapcsolódóan is több infrastrukturális, kapacitásnövelő és minőségfejlesztő beruházás kezdődik. A Budapest Airport célja, hogy a folyamatosan növekvő utasforgalom mellett, hosszú távon tovább emelje a szolgáltatások színvonalában elért magas minőséget.

 

2024 első negyedévében a Budapest Airport több mint 3,4 millió utast kezelt, 10,2%-kal többet, mint a járvány előtti rekordévben, és a növekedés áprilisban sem állt meg; az ország legfontosabb légikikötője 1,4 millió utast fogadott. A folyamatos felívelés tükrében kijelenthető, hogy az éves utasforgalom várhatóan túlszárnyalja majd a 2019-ben regisztrált 16,2 millió főt, 2030-ra pedig a 30 milliót is meghaladhatja. A Budapest Airport évek óta folyamatosan fejleszti a repülőtéri szolgáltatások minőségét és az utasélményt; májusban is több olyan nagy volumenű építési munkálat kezdődik a repülőtéren, amely hosszú távon szolgálja majd a bővülést és a folyamatosan növekvő utasforgalom magas színvonalú kiszolgálását. A repülőtér-üzemeltető elkötelezett a légikikötő fejlesztése mellett, ahogyan azt az elmúlt években is bizonyította, hozzásegítve ezzel a budapesti repülőteret, hogy a régió legjobbjává váljon, az is maradjon, illetve Európa egyik legjobbjává is váljon.

„Az elmúlt évben összesen 24 nemzetközi és hazai díjat nyert a budapesti légikikötő, ami a teljes repülőtéri közösség elhivatott munkájának eredménye. Az elmúlt öt évben 130 milliárd forintot fektettünk a légikikötő fejlesztésébe, amelyet a repülőtér minősítésének négycsillagosra emelése, a tavaly elnyert Európa legjobb repülőtere díj és az idén tizenegyedik alkalommal megszerzett Kelet-Európa legjobb légikikötője elismerés is visszaigazol. Ráadásul az első negyedév utaselégedettségi felmérése alapján kijelenthetjük, hogy idén a repülőtéri szolgáltatások minősége soha nem látott magasságokba emelkedett” – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója. Az idén tavasszal kezdődő munkálatokkal kapcsolatban a vezérigazgató hangsúlyozta: „A minőségből a jövőben sem engedhetünk. Ehhez a jelenlegi kapacitásaink bővítése és a 2. Terminál szolgáltatásainak folyamatos fejlesztése szükséges. Májusban jelentős munkálatok kezdődnek, számos területen megteremtve a kapacitásnövekedés alapjait, ami hosszú távon szolgálja majd az utaselégedettséget és azt, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a jövőben is a régió legjobb légikikötője maradjon.”

A 2. Terminál közvetlen közelében, a bejárattól rövid sétatávolságra található többemeletes parkolóház tervezése már folyamatban van. A Relax parkoló az első fázisban három emeleten 2000 parkolóhellyel várja majd a járműveket. Emellett május 13-án számos projekt kivitelezési munkái megkezdődnek: átalakítják a repülőtér csatornahálózatát, valamint bővítik a vízelvezető rendszert, amely évtizedekig szolgálja majd a légikikötő igényeit. Ezzel párhuzamosan új bekötőút épül a BUD Cargo City-hez, ami javítani fogja a cargo kiszolgálást, illetve közvetlen és gyors elérhetőséget biztosít majd a légiáru-kezelő komplexum és az M4-es autópálya között, tehermentesítve a gyorsforgalmi utat.

A repülőtér kerítésén belül is jelentős munkálatok indulnak májusban; a növekvő forgalom miatt megkezdődnek a repülőgépek földi kiszolgálásának helyet biztosító új forgalmi előtér kiépítéséhez szükséges földfeltöltési munkák. A jövőben megvalósítandó forgalmi előtérbővítés 12 légijármű egyidejű kiszolgálását teszi majd lehetővé, és egy jelentős előtérfejlesztés első fázisát képezi. Emellett a Budapest Airport repülőtéren tevékenykedő partnerei hamarosan új, modernebb és kényelmesebb irodaházba költözhetnek; azok a bérlők, akik jelenleg ideiglenes telephelyen dolgoznak, egy kétemeletes, 3000 négyzetméter összterületű épületben kapnak új helyet, aminek építése 2024 júniusában kezdődik meg.

A 2. Terminálon található, 2020-ban átadott 1. mólón az eddigi három helyett hamarosan hat beszállítókapunál lesz elérhető az utasok busszal történő beszállításának lehetősége. A 2A Terminál indulási csarnokát szolgáló légkezelő rendszer fő elemeit kicserélik, jelentősen javítva a terület levegőminőségét, különös tekintettel a galériaszintre.

A Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. flottája négy új tankerautóval bővül, a Repülőtéri Létesítményi Tűzoltó-parancsnokság – amely tavaly októberben hivatalosan is csatlakozott a BUD-csoporthoz – pedig megújult gyakorlópályát kap.

Hamarosan befejeződik a 2. Terminál A oldalán a poggyászkiadó csarnok megújításának újabb üteme is. Az előző fázisban átadott új, jelentősen meghosszabbodott két körszalag mellett most további kettő új, a régieknél hosszabb és modernebb szalagot helyeznek üzembe, mivel a hosszú távú járatok folyamatosan térnek vissza, és meghaladják a járvány előtti szintet. Emellett a repülőtér-üzemeltető a T2A oldalon lévő 4 mozgólépcsőt is modernebb típusra cserélte, amelyek így már jobb energiahatékonysággal működnek. A felújítási munkákat a földi és a légi oldali területeken is lényegesen világosabb megjelenést biztosító burkolatcsere egészítette ki.

A műemléki védettséget élvező, ikonikus 1. Terminál is megújul. Az épület homlokzatát részlegesen felújítják, az üveg előtetők és felülvilágítók állapotát javítják, a terminál főbb belső tereit és a mellékhelyiségeket felújítják és az épületben használt világítást LED-es megoldásra cserélik. A biztonsági rendszereket is fejlesztik, hogy bármikor ki tudják szolgálni az utasokat: a B porta környéki, valamint a Kisgépes Termináltól a 4-es útig terjedő kerítésszakaszt felújítják, a korábbinál is több kamerát helyeznek ki és a terminál felügyeleti rendszere a jövőben teljes mértékben digitális lesz. Az épület környezete is megszépül; az 1. Terminál környékén kertészeti munkák kezdődnek.

Nemcsak műszakilag újul meg a repülőtér. A kiskereskedelmi kínálat is nagyban kibővült az elmúlt hónapokban, számos népszerű magyar és nemzetközi márka boltja nyílt meg a 2. Terminálon. Immár a WHSmith, az Obsentum, a CandyTo Go és a Heinemann Sunglasses Multibrand Shop üzleteiben is vásárolhatnak a Budapestről repülők. Gasztro vonalon is találkozhatnak újdonságokkal az utasok; az A oldalon található Bottega Prosecco Bar mellett két új street food kioszk is nyílt az 1. utasmólón. Ezeket a légikikötőből indulók és az ide érkezők egyaránt elérik.

A Budapest Airport utasok általi megítélése az elmúlt egy év elismeréseinek és felméréseinek tanúsága alapján soha nem látott magasságokat ért el. A BUD folyamatosan azon dolgozik, hogy a növekvő utasszám mellett magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtson, és nagy hangsúlyt fektet a minőségre és az utasélményre. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelentős változáson ment keresztül az elmúlt 5 évben; következetes stratégia mentén a minőséget és az utasélményt fókuszba helyezve több mint 130 milliárd forint értékű fejlesztés-sorozatot valósított meg. A fejlődést a legfrissebb független felmérés alapján az utasok is nagyra értékelik: a vizsgált húsz hasonló repülőtér között a budapesti légikikötő az első helyen végzett, megelőzve például a prágai, az alicantei és a barcelonai légikikötőket. A repülőtér története során ez az első alkalom, hogy az üzemeltetőnek sikerült ezt az előkelő pozíciót elérnie.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...