25° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
25° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Az idei nosztalgiaszezon slágere a felújított 1531-es villamos lesz

ápr 8, 2024 | história

Újabb járművel bővül a BKV nosztalgia flottája. A 1531 pályaszámú villamos motorkocsi 1941-ben készült és 1984-ig közlekedett, megfordult a 44-es, a 65-ös, a 67-es és az 51-es vonalon is. A felújított jármű jelenleg a vasúti hatóság által előírt próbafutásokat végzi. A sikeres hatósági vizsga után a villamos a BKV nosztalgia járműflotta tagjaként a meghirdetett meneteken utasforgalomban is részt vehet majd.

 

Az F1A típusú villamosokat az 1940-es évek elején kezdték gyártani. A háború alatt a gumihiány miatt az autóbuszok nagy része nem közlekedett, így a villamosvasút utasforgalma megemelkedett. Ezért a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSzKRt) új villamos motorkocsikat kezdett gyártani. A motorkocsik gyártásába BSzKRt Kelenföldi főműhelye mellett bevonták az autóbuszok kiesése miatt munka nélkül maradt Miskolci úti főműhelyt is. 1944-ig 40 acélvázas 1500-as készült el.

A 1531-es homlokfala 1976-ban módosult, emellett zárt peront, vezetőülést, ollós áramszedőt, irányjelzőket és távműködtetésű ajtókat kapott. Az UV kocsikról lekerült csatlás segítségével a pótkocsi ajtóműködése is távvezérelhető lett.  1984-es selejtezése után Szegedre került műhelykocsinak, ahol SZ 6-os számon tanulójáratként működött.

A BKV 2018-ban szimbolikus áron visszavásárolta a Szegedi Közlekedési Társaságtól a járművet azért, hogy nosztalgia célokra felújítsa. A rekonstrukciót 2021 októberében kezdte meg a BKV Vasúti Járműjavító Kft. A felújításkor arra törekedtek a szakemberek, hogy az utolsó forgalmi állapotot érjék el. Ehhez – egyebek mellett – visszaalakították az eredeti szekrényvázat, a lehúzható utastéri ablakokat az eredeti állapotnak megfelelően egyedileg újra gyártatták, az utasteret pedig az akkori kornak megfelelően átalakították. A motorkocsi felújítása 2023 végén fejeződött be.

Az 1531-es jelenleg a vasúti hatóság által előírt próbafutásokat végzi üzemszünetben, szerte a városban, de leggyakrabban az 1-es villamos vonalán. A sikeres hatósági vizsga után a villamos várhatóan még az idei, májustól októberig tartó szezonban debütál a BKV nosztalgia járműflottájában.

 

Forrás: BKV Zrt.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...