-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Palkovics László: nem vesztettük el a régi versenyt az autóiparban, közben megnyertük az új forradalmat

febr 8, 2024 | piac

Magyarország az egyik nyertese az autóipar hagyományos fejlődésének és az új technológiai átállásának Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért (SZE) Alapítvány kuratóriumának elnöke szerint – közölte az Energia21 Kezdeményezés február 8-án.

 

Palkovics László a Deutsche Wirtschaftsclub (DWC) február 7-i rendezvényén, Debrecenben tartott előadásában beszélt többek között az autóipart is meghatározó zöldenergiáról, az autóipar jelenlegi nemzetközi trendjeiről és hazai helyzetéről. Az autóipar jövőjével kapcsolatban a professzor úgy véli, hogy Magyarország nyertese lett annak, hogy az autóipar új technológiai átállására időben fordított figyelmet, a hagyományos technológiák terén pedig jelentős szerepvállalással bír, hiszen mindezek együttes egyvelege lesz a jövő. A professzor hangsúlyozta, hogy Magyarországon a fő energiapolitikai célkitűzések ugyanazok, mint az elmúlt években, azzal, hogy a napjainkra kialakult helyzetben a hangsúly eltolódott az energiaszuverenitásra és a megfizethetőségre. A zöldenergia előállításával és tárolásával összefüggésben kiemelte: „időben léptünk, és most az elsők között állunk”. A zöldenergia előállításának és újrahasznosításának biztonságosnak kell lennie, a kormány dolgozik azon, hogy az előírások olyanok legyenek, mint Németországban – jelentette ki Palkovics László. Kiemelte továbbá, hogy a kormány – több más zöldenergia-fejlesztést ösztönző program indítása mellett – támogatja a korábbi buszoknál környezetkímélőbb zöldjárművek vásárlását, valamint a járműveket üzemszerűen használó, hidrogénhajtású teherautó, kamion beszerzését tervező vállalkozásokat. A zöldenergia tárolását, valamint a közúti- és vasúti közlekedés zöldenergia-átállását érintően összesen több mint 20 ajánlást fogalmazott meg az Energia21 korábban – jelentette ki Palkovics László, aki a kezdeményezés egyik alapítója.

Az Energia21 Kezdeményezés a közelmúltban indult el közéleti, tudományos és gazdasági szakemberek részvételével, azzal a céllal, hogy Magyarország zöldátállását segítse. Az E21 tudományos, szakmai és civil rendezvényeket, többek között országos zöldenergia-roadshow-t is indított, hogy tudatosítsa, népszerűsítse és előmozdítsa a zöldátállást. (MTI)

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...