-3° C
Ma 2025. február 18., kedd, Bernadett napja van.
-3° C
Ma 2025. február 18., kedd, Bernadett napja van.
Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Több mint 60 kilométer új nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatot telepített a Forest-Vill Kft. tavaly országszerte, ötszörösét a korábbi évek átlagának – közölte a villamosipari és energetikai létesítmények tervezésére és kivitelezésére szakosodott vállalat február...

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Hivatalosan is lekapcsolják a belgiumi Doel 1 atomerőművet február 14-én – írta a The Brussels Times hírportál a belga Engie Electrabel energiaipari vállalat közlésére hivatkozva.   Az ország legrégebbi nukleáris reaktora ötven évnyi áramtermelés után végleg...

Korszerűsített villamos motorvonatok álltak forgalomba

jan 25, 2024 | praxis

Alstom sikeresen zárta a MÁV-Start Zrt. által üzemeltetett Flirt típusú villamos motorvonatok korszerűsítését, a már forgalomba állt szerelvényeket a legkorszerűbb fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel – közölte január 25-én a vállalat.

 

Az Alstom szakemberei 59 darab Flirt típusú villamos motorvonatot szereltek fel ETCS L2 rendszerrel, az európai szabványoknak megfelelő, digitális vonatvezérlési megoldás biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a szerelvényeket. Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója közölte: az ETCS berendezések felszerelésével már 123 Flirt és 40 darab Kiss motorvonat is a legkorszerűbb biztonsági rendszerrel rendelkezik. Kiemelték: az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja az üzemi-, a figyelmeztető- és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban a rendszer megakadályozza, hogy a mozdonyvezető tévedésből figyelmen kívül hagyjon egy vörös „Megállj!” jelzést, vagy az adott pályaszakaszra előírt sebességet túllépje – ismerteti a közlemény.

A technológia lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel – óránként 120 kilométeres sebességhez képest 160 kilométeres sebességgel – közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik. A teljes projekt – amely uniós és hazai finanszírozás segítségével valósult meg – a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően, 2023. decemberének végén fejeződött be. Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. (MTI, fotók: Alstom)

 

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Több mint 60 kilométer új nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatot telepített a Forest-Vill Kft. tavaly országszerte, ötszörösét a korábbi évek átlagának – közölte a villamosipari és energetikai létesítmények tervezésére és kivitelezésére szakosodott vállalat február...

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Hivatalosan is lekapcsolják a belgiumi Doel 1 atomerőművet február 14-én – írta a The Brussels Times hírportál a belga Engie Electrabel energiaipari vállalat közlésére hivatkozva.   Az ország legrégebbi nukleáris reaktora ötven évnyi áramtermelés után végleg...