2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Elkészült az új Ipoly-híd

jan 12, 2024 | országjáró

Magyarország a jövőben is elkötelezett amellett, hogy minél több határátkelési pontot létesítsen Szlovákiával – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter január 12-én a magyarországi Drégelypalánk és a szlovákiai Ipolyhídvég között 2,9 milliárd forintból épült új Ipoly-híd projektzáró eseményén Drégelypalánkon.

 

Szijjártó Péter a Szent Borbála-híd építésének befejezését a nemzetstratégiai program végrehajtásának mérföldköveként jellemezve emlékeztetett arra, hogy a 2010 utáni, nemzeti érdekeket szem előtt tartó kormányzás fontos célkitűzése volt a más nemzetekkel – különösképpen a szomszédos országokkal – való együttműködés erősítése. Rámutatott: Magyarországnak Szlovákiával a leghosszabb, 654 kilométeres a közös határszakasza, amelyen 2010-ben mindössze 22 helyen lehetett átkelni. Azonban 2014-ben Orbán Viktor magyar és Robert Fico szlovák miniszterelnökök aláírtak egy megállapodást a határátkelési lehetőségek számának növeléséről. Ennek köszönhetően a Szent Borbála-híd már a negyvenedik határátkelési pont a két ország határán, tizennégy év alatt tizennyolc új határátkelési pontot sikerült átadni, és a 2014-ben tervezett összes Ipoly-hidat megépítették. Szijjártó Péter mindezt közös sikertörténetnek nevezte, és jelezte: Magyarország készen áll arra, hogy folytassák új hidak, utak, vasútvonalak építését a két ország között. Ezért izgatottan várják Szlovákia miniszterelnökének jövő keddi budapesti hivatalos látogatását, amely lehetőséget ad a további egyeztetésekre – mondta.

Drégelypalánk, 2024. január 12.
A Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti, 2,9 milliárd forintból megépült Ipoly-híd Drégelypalánk közelében a projektzáró rendezvény napján, 2024. január 12-én. Jelenleg az Ipoly áradása nem teszi lehetővé a híd megközelítését közúton, az árhullám levonultát követően lehet majd használni az új Ipoly-hidat.
MTI/Komka Péter

A külgazdasági és külügyminiszter felidézte: amikor a két ország közötti villamosenergia-rendszer, illetve gázvezeték összekötést átadták, többen kétkedtek azok fontosságában. Azonban ma, amikor a szomszédban háború dúl, és a két ország energiaellátása soha nem látott nehézségekkel néz szembe, már helyeslik – tette hozzá. Szijjártó Péter közölte: Szlovákia a harmadik legfontosabb kereskedelmi partnere a magyar gazdaság szereplőinek, 2022-ben több mint 17 milliárd eurós kereskedelmi forgalmat bonyolítottak le, többet, mint bármikor azelőtt. A tárcavezető arról is beszélt: a speciális határ menti élethelyzet minőségét az dönti el, hogy a határ, amely mentén élnek, mennyire átjárható a tisztességes szándékkal, útlevéllel utazó, a szabályokat betartó emberek számára.

A Szent Borbála-híd történetéről szólva megjegyezte: még a XV. században Hunyadi János rendelt el hídépítést az Ipoly folyón, a két települést összekötő híd azonban a második világháborúban megsemmisült. Így Drégelypalánkról ahhoz, hogy a túlparti Ipolyhídvégre eljussanak, az embereknek húsz kilométert kellett kerülni a parassapusztai határátkelőhely felé, amely 20-25 percet vett igénybe. A 2,9 milliárd forintból megépült, 48,5 méteres szabadnyílású Szent Borbála-hídhoz Magyarországon egy kilométer, Szlovákiában 400 méter utat kellett építeni. Szijjártó Péter kitért arra is: jelenleg az Ipoly áradása nem teszi lehetővé a híd megközelítését közúton – hasonlóan ahhoz a helyzethez, mint amikor a Duna áradása miatt a fővárosi alsó rakpartokat le kellett zárni –, de azt kívánta, hogy az árhullám levonultát követően minél többen használják az új Ipoly-hidat. (MTI)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...