11° C
Ma 2025. május 23., péntek, Dezső napja van.
11° C
Ma 2025. május 23., péntek, Dezső napja van.
[the_ad id="33201"]
Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Az aggteleki volt Magyarország negyedik nemzeti parkja, de az első olyan volt, amely kifejezetten az élettelen természeti értékek, karsztjelenségek és barlangok védelmére alakult - mondta Rácz András, az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős államtitkára...

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya. A beruházás a hazai gyorsforgalmi úthálózat hosszú távú, fenntartható fejlesztését szolgálja, és hozzájárul a...

Megváltoztak az évszakok

Megváltoztak az évszakok

Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak: „Norvégiában jobb az idő, mint nálunk”; „Ez nem egy májusi túrához való idő.”; vagy „Miért beszélnek felmelegedésről a klímatudósok, amikor májusban kabátban kell...

Van-e legbiztonságosabb ülés a repülőgépeken?

jan 11, 2024 | kitekintő

Sokan próbálták már megfejteni, mi a legjobb választás repülőjegy vásárláskor: tanulmányok szerint a hátsó ülés biztonságosabb, de hol van a legmegfelelőbb ülés?

 

A repülőgépen a legbiztonságosabb ülés keresése olyan téma, amelyet számos tanulmány vizsgál, és amely gyakran megkérdőjelezi az általános feltételezéseket. Bár továbbra is tartja magát az a hiedelem, hogy a folyosói ülések gyorsabb evakuálást biztosítanak, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) azt állítja, hogy a legbiztonságosabb ülés több tényezőtől függően változhat. A Time Magazine 2015-ös tanulmánya, amely 35 év alatt 17 repülőgép-balesetet elemzett, érdekes eredményre jutott: a repülőgép hátsó részében található ülések 7%-kal nagyobb esélyt adtak a túlélésre, ellentétben a hagyományos bölcsességgel.

A vitát tovább bonyolítja a Greenwichi Egyetem 2008-as tanulmánya, amely a kijáratokhoz való közelség jelentőségét hangsúlyozta. Ezt a megállapítást egy amerikai kormányzati elemzés is alátámasztotta, amely azt a szabályt javasolta, hogy a kijárattól 5-7. soron belüli ülések optimális túlélési esélyeket biztosítanak. Azt a tendenciát, hogy a leghátsó ülések a legbiztonságosabbak, egy 2012-es Boeing 727-es ellenőrzött balesete is megerősítette. E meggyőző eredmények ellenére a légiközlekedési iparág vezetői, például az Airbus és a Boeing fenntartják, hogy nincs végleges válasz a legbiztonságosabb ülés kérdésére, ami rávilágít a légiközlekedés biztonságának sokrétűségére.

Egy olyan korszakban, amelyet a légiközlekedés biztonságának magas szintje és a viszonylag ritkán bekövetkező balesetek jellemeznek, a pontos elemzés továbbra is kihívást jelent. Következésképpen a végső legbiztonságosabb ülés megtalálása továbbra is kissé megfoghatatlan. Az aviofóbiában, azaz repüléstől való félelemben szenvedő személyek számára azonban az adatok azt sugallják, hogy a repülőgép hátsó részén, a legközelebbi kijárattól körülbelül 5 sornyira található középső ülés választása biztonságérzetet nyújthat. Ez a folyamatos vita hangsúlyozza az utasok biztonságát befolyásoló tényezők bonyolult és többtényezős jellegét, és tükrözi a légiközlekedési ágazat folyamatos erőfeszítéseit, hogy növeljük ismereteinket és biztosítsuk a légiutasok legmagasabb szintű biztonságát.

 

Forrás: The Science of Choosing the Safest Seat on an Airplane (interestingengineering.com)

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Az aggteleki volt Magyarország negyedik nemzeti parkja, de az első olyan volt, amely kifejezetten az élettelen természeti értékek, karsztjelenségek és barlangok védelmére alakult - mondta Rácz András, az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős államtitkára...

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya. A beruházás a hazai gyorsforgalmi úthálózat hosszú távú, fenntartható fejlesztését szolgálja, és hozzájárul a...

Megváltoztak az évszakok

Megváltoztak az évszakok

Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak: „Norvégiában jobb az idő, mint nálunk”; „Ez nem egy májusi túrához való idő.”; vagy „Miért beszélnek felmelegedésről a klímatudósok, amikor májusban kabátban kell...