33° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
33° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Megszületett a kormányhatározat a mogyoródi pálya fejlesztésének második üteméről

okt 25, 2023 | országjáró

Megszületett a kormányhatározat a mogyoródi Forma-1-es pálya fejlesztésének második üteméről és lezajlott a közbeszerzési eljárás, amelynek nyertes ajánlattevője a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct Zrt. konzorciuma lett – jelentette be október 25-én Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

 

A sportvezető a pályabejárással egybekötött sajtóbeszélgetésen elmondta: ezzel párhuzamosan zajlik a stratégiai fejlesztési program első üteme, amelynek keretében a közművek javítására, cseréjére kerül sor. „A Hungaroring hamarosan megújult külsővel várja a rajongókat” – mondta el videóüzenetében Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter. Több mint harmincöt éve Magyarország sporteseménye a Formula 1-es Magyar Nagydíj. Az első futam óta eltelt években nemcsak a rajongók kedvence, de a világ autóversenyzőinek egyik élvonalbeli eseménye is lett. A miniszter hangsúlyozta, a Formula 1-es futamok a nyáron megkötött szerződésnek köszönhetően 2032-ig biztosan eljönnek Magyarországra, „ezért most nekünk is tenni kell”. „A pálya felújításának első üteme már folyamatban van, megújul a műveleti operatív központ, a versenyek agya. Most örömmel jelenthetem be, hogy a kormány döntött a régóta húzódó fejlesztés második ütemének megvalósulásáról is, amelynek keretében megújul a főépület, a paddock és a tízezer férőhelyes főlelátó is” – jelentette ki. Ennek kapcsán Gyulay Zsolt elmondta: jelenleg az eredeti, 1985-ös közműveket cserélik, mivel a sok csőtöréssel és a középfeszültségű hálózat teherbíró képességével rengeteg problémájuk volt. Kiemelte, a pálya teljes hosszát érintő felújítás, valamint a bejáratnál lévő épület átépítése még az idén befejeződik, utóbbiban látogatóközpont és kávézó is kialakításra kerül.

„Jövő évig el kell készülnie a paddock régóta húzódó kiszélesítésének, emellett, ha minden a tervek szerint alakul, akkor elbontásra kerül a főlelátó, aminek a helyén a jövő évi futamon ideiglenes főlelátó lesz. A Forma-1 vezetőségével kötött megállapodás értelmében a versenyeken nem lehet félkész épület, építkezésre utaló tevékenység” – beszélt az ütemezés nehézségeiről Gyulay Zsolt. Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: a helyzetet kellemesen nehezíti, hogy gyakorlatilag az összes jegyet eladták a jövő évi futamra. „A fedett, napelemekkel borított főlelátó és a mögötte lévő, tízezer négyzetméteresre tervezett rendezvénytér 2025-re biztosan elkészül. Hét éve ígérjük a sajtónak, a jogtulajdonosnak a megújulást, az építési engedély és a tervek mellé most már nagy örömünkre a közbeszerzésnek is van győztese, illetve megvan az építkezéshez szükséges kormányhatározat is” – fogalmazott Gyulay Zsolt.

A főépület megújulásáról elmondta: a mínusz első szintig eltűnik a teljes épület, ami alá két alagutat építenek az átjáráshoz, a mostani gyalogos híd pedig megszűnik. A sajtóközpont a tervek szerint a megújuló főlelátóba költözik, 2025-re pedig a paddock úgy fog kinézni, mintha teljesen kész lenne, de ez csak 2026-ra, a pálya átadásának 40. évfordulójára lesz így. „Négy technikai és 36 versenyboxot alakítanak ki, a főépülethez tartozó versenyirányítási központtal, vendéglátási és VIP-területekkel, illetve a paddock-terület kibővítésével. A közbeszerzési eljárás ajánlata tartalékkeret nélkül 78 973 138 924 forint, amely ár-érték arányban a legalacsonyabb volt a pályázatok közül. Elbontanak körülbelül 57 ezer négyzetméternyi épületet, megmozgatnak 125 ezer köbméter földet, és beépítenek 34 300 méter vasbeton-szerkezetet. Várhatóan kilenc telepített toronydaru dolgozik majd az építkezésen, és az új főépület pedig 42 700 négyzetméteres lesz” – sorolta az adatokat Gyulay Zsolt. „Önfenntartó, multifunkcionális rendezvényközpont jön majd létre, amely az év 365 napján rendelkezésre áll, ezzel is segítve a megtérülést. A közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőivel beszélgetve úgy gondolom, jó kezekben lesz a Hungaroring, nagyon várjuk, hogy elkezdődhessen a fejlesztés második üteme” – jelentette ki az elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy 9000 ember dolgozik majd a 120 hektáros mogyoródi pálya területén.

A Magyar Nagydíjnak 2032-ig van szerződése a Forma-1-gyel, de amint azt Gyulay közölte, „ha jól viselkednek”, a futam jövője 2037-ig biztosított. Az esetleges gyorsaságimotoros világbajnoki futam rendezéséről azt mondta: a pálya a Forma-1-re lett tervezve, és ez most is „mindent felülír”, de kaptak arra vonatkozó felkérést, hogy vizsgálják felül, át lehet-e úgy alakítani a terveket, hogy a mogyoródi aszfaltcsík alkalmas legyen MotoGP futam rendezésére is. „Év végéig meg fogjuk vizsgálni ennek a lehetőségét is” – jelezte Gyulay, aki szerint ugyanakkor van pár, nehezen áthidalható nehézség: például a depó támfalát át kellene tervezni, hogy nagyobb bukóteret tudjanak kialakítani, illetve „a 14-es kanyarnál egy fél hegyet el kellene bontani”.

A jövő évi Forma-1-es Magyar Nagydíjat július 19-én rendezik. (MTI, kép: FB/Hungaroring Zrt.)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...