27° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
27° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Sikeresen teljesítette első bajorországi tesztútját a Siemens hidrogénvonata

szept 22, 2023 | kitekintő

A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban. A kétkocsis szerelvények a tervek szerint a következő év közepén állnak majd forgalomba az Augsburg és Füssen, valamint az Augsburg és Peissenberg közötti vonalakon, a Bayerische Regiobahn (BRB) hálózatán. A tesztüzemet 30 hónapra tervezik.

 

Karl Blaim, a Siemens Mobility világszintű CFO-ja elmondta: „A Bajoroszággal való partnerségünknek köszönhetően ma fontos mérföldkőhöz érkeztünk az alternatív hajtásrendszerek jövője szempontjából. A hidrogénnel hajtott Mireo Plus H vonatunk Augsburg, Füssen és Peissenberg között teljes mértékben kibocsátás mentesen közlekedik majd. Ezzel a vonattal fenntartható megoldást kínálunk a nem villamosított vonalakon.”

Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter úgy nyilatkozott: „A hidrogénvonatot 30 hónapon keresztül, napi teljes használatban fogjuk tetsztelni az utasforgalomban. E tesztek eredményei szerint döntünk arról, hogy Bajorország további vonalain is használjuk majd a vonatokat. Célunk, hogy 2040-re megszüntessük a dízelüzemű járművek használatát a bajor helyi és regionális vasúti személyszállításban. A vonalak villamosítása és az akkumulátoros vonatok használata mellett a hidrogénmeghajtás igénybevétele is fontos eleme céljaink elérésének.”

Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter: „Az első hidrogén vonattal Bajorország újabb lépést tesz a hidrogén jövője felé. Partnereinkkel, a Siemenssel és a Bayerische Regiobahnnal közösen megvalósított pilot projektünkkel a hidrogén jövőjét kézzelfoghatóvá és megélhetővé tesszük, egyúttal fontos gyakorlati ismereteket szerzünk a fenntartható hidrogénfelhasználással kapcsolatos innovációk széleskörű alkalmazása terén. ”

Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn (BRB) ügyvezető igazgatója: „A Siemens Mobility hidrogénvonatát most teszteljük először közforgalmú vasútvonalon, valamint nagy erőkkel készülünk a jövő évben induló utasforgalomra. Bajorország második legnagyobb vasúttársaságaként nagy örömünkre szolgál, hogy a politika képviselői, a Bajor Vasúttársaság és a Siemens Mobility bennünket bízott meg a tesztüzem lefolytatásával. A zöld hidrogén használata további klímabarát megoldást jelent a személyszállításban. A Transdev csoport részeként nagy jelentőséget tulajdonítunk a környezetvédelemnek és örömmel támogatjuk az innovatív, jövőorientált projekteket.”

A Mireo Plus H olyan korszerű hidrogénüzemű vonat, amely a Siemens Mobility bevált Mireo regionális vonatplatformján alapul. Két, tetőre szerelt üzemanyagcella és egy lítium-ion akkumulátor biztosítja a CO2-kibocsátásmentes közlekedést. A H2 energiaellátó rendszer az elektromos meghajtással kombinálva nagy, 1,7 MW-os vontatási teljesítményt biztosít az akár 1,1 m/s² gyorsuláshoz és a 160 km/h végsebességhez.

A vonat hatótávolsága egy tankolással 1000 és 1200 kilométer között van. A Mireo Plus H emellett lenyűgöző módon, a piacon lévő más üzemanyagcellás vonatokhoz képest alacsonyabb életciklusköltségekkel rendelkezik, és a gyorstöltő funkcióval mindössze 15 perc kell a teljes feltöltéséhez.

A Mireo-t úgy tervezték, hogy önhordó, hegesztett könnyűszerkezetes alumínium szerkezetének köszönhetően energiatakarékos és környezetbarát legyen. Emellett a továbbfejlesztett aerodinamika, az alkatrészek energiahatékonysága és az intelligens fedélzeti hálózatirányítás szintén hozzájárulnak az erőforrások és a kibocsátás csökkentésére.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...