Koreai kutatók kifejlesztettek egy kereket, amelynek merevsége valós időben adaptálódik. Könnyen legyőzi a lépcsőket vagy a sziklákat. Az alkalmazásuk sokrétű, a kerekesszékektől a mobil robotokig. Képzeljünk el egy kereket, amely alkalmazkodik a...
Koreai kutatók kifejlesztettek egy kereket, amelynek merevsége valós időben adaptálódik. Könnyen legyőzi a lépcsőket vagy a sziklákat. Az alkalmazásuk sokrétű, a kerekesszékektől a mobil robotokig. Képzeljünk el egy kereket, amely alkalmazkodik a...
A Fugro céggel közösen kidolgozott új módszer tanuló algoritmussal gyorsítja fel az alapozási munkákat. Joggal gondolhatja bárki, hogy egy nagy építkezés szerkezetkész állapotát a hatalmas vasbeton szerkezetek drágítják meg igazán. Ami alapvetően igaz, de...
Már a tizedik kutat fúrja az MVM a kelet-magyarországi gázmezőkön – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium a Facebook-oldalán szeptember 11-én. A tárca ismertette: a békési Sarkad térségében a közelmúltban fejezték be a negyedik új kút lemélyítését, jelenleg...
A vállalat tavaly júliusi bejelentése értelmében a Mercedes-Benz több mint 1 milliárd euró értékű befektetéssel készíti fel kecskeméti gyárát a jövőbeni feladatokra, aminek része a meglévő gyár új épületekkel történő bővítése a karosszéria-, illetve összeszerelő-gyártósor számára. A vállalat „Electric Only” stratégiája szerint a közeljövőben érkező, új MMA platform (Mercedes Modular Architecture) modelljei, illetve a szintén hamarosan bemutatkozó MB.EA platform (Mercedes-Benz Electric Architecture) egy tisztán elektromos modellje a jövőben Kecskeméten készül majd.
Az új akkumulátorbeszerelő-üzemben az új modellek érkezéséhez igazodva, az évtized közepétől a külső partnerektől készen beérkező, egy tokban összekapcsolt akkumulátorcellákból álló akkumulátormodulok végösszeszerelését végzik majd. A partnerek által beszállított kész egységeket itt látják majd el a szükséges vezérlőelektronikával és készítik fel az úgynevezett „házasításra”, azaz a Kecskeméten gyártott elektromos modellekbe való beépítésre. Az új üzemben található összeszerelő sor automatizált és manuális gyártási lépések sorozatából áll, amelyek során nem dolgoznak fel nyersanyagokat vagy vegyi anyagokat.
A kecskeméti Mercedes-gyár mindennek köszönhetően tovább erősíti a tisztán elektromos járművek gyártása terén szerzett szaktudását. Már 2020-tól, a kompakt plug-in hibrid modellek: a CLA Coupé és Shooting Brake, A-osztály sorozatgyártásának beindításától, majd az EQB, az első tisztán elektromos meghajtású kecskeméti modell 2021-es gyártásának megkezdésétől, az üzemben naponta több száz nagyfeszültségű akkumulátort építenek be a Kecskeméten gyártott járművekbe. Az új akkumulátorbeszerelő-üzemben nem zajlik majd vízigényes gyártási tevékenység. Vizet mindössze az épület légkondicionáláshoz és a dolgozók higiéniai létesítményeihez használnak majd fel. A kecskeméti gyár területén létrejövő új akkumulátorbeszerelő-üzem ennek megfelelően csekély mértékben növeli csak az iparterület jelenlegi teljes vízfogyasztását.
Az új üzem épülete, beleértve a logisztikai területeket is, a legkorszerűbb építési megoldásokat tartalmazza majd, annak érdekében, hogy megóvják a talaj és a talajvíz épségét. Ezen kívül rendkívül szigorú tűzvédelmi előírások is vonatkoznak, amely a Mercedes-Benz globális termelési hálózatában működő hasonló üzemek gyakorlatából származik. A Kecskeméten létrehozandó üzemmel megegyező tevékenység, tehát a Mercedes-EQ elektromos járművek akkumulátorainak beszerelése ma már három kontinens üzemeiben történik, egyebek mellett a németországi Untertürkheimben (Hedelfingen és Brühl üzemrészek) illetve Kamenzben, a lengyelországi Jaworban, valamint az amerikai egyesült államokbeli Tuscaloosában. A Mercedes-Benz elektromos stratégiájának kulcsfontosságú sikertényezője az akkumulátorok helyben történő beszerelése az ott gyártott járművekbe – olvasható a közleményben. (MTI)
Koreai kutatók kifejlesztettek egy kereket, amelynek merevsége valós időben adaptálódik. Könnyen legyőzi a lépcsőket vagy a sziklákat. Az alkalmazásuk sokrétű, a kerekesszékektől a mobil robotokig. Képzeljünk el egy kereket, amely alkalmazkodik a...
A Fugro céggel közösen kidolgozott új módszer tanuló algoritmussal gyorsítja fel az alapozási munkákat. Joggal gondolhatja bárki, hogy egy nagy építkezés szerkezetkész állapotát a hatalmas vasbeton szerkezetek drágítják meg igazán. Ami alapvetően igaz, de...
Már a tizedik kutat fúrja az MVM a kelet-magyarországi gázmezőkön – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium a Facebook-oldalán szeptember 11-én. A tárca ismertette: a békési Sarkad térségében a közelmúltban fejezték be a negyedik új kút lemélyítését, jelenleg...