0° C
Ma 2023. december 05., kedd, Vilma napja van.
0° C
Ma 2023. december 05., kedd, Vilma napja van.
Elmentünk a falig

Elmentünk a falig

A racionálisan gondolkodó, jelentős többség már nem kergeti az elveszett illúziókat. Tudják, ha huszonhét évig nem kaptunk épületet, akkor a fiatal felnőttkorba lépő kamarának ideje kezébe venni a saját sorsát. Elindultunk azon az úton, hogy saját tulajdonú otthonunk...

Megalakult az Állami Beruházási Érdekegyeztető Tanács

Megalakult az Állami Beruházási Érdekegyeztető Tanács

Minden eddiginél szorosabb együttműködésre biztosít lehetőséget az Állami Beruházási Érdekegyeztető Tanács megalakulása a szakmai érdekképviseleti szervezetek és a kormány között. A tanács – melyben a Magyar Mérnöki Kamarát Wagner Ernő elnök képviseli – december 4-én...

Új kerékpáros-útvonalak jönnek létre Kőbányán

ápr 12, 2023 | országjáró

Jelentős közlekedési fejlesztések kezdődtek Budapest X. kerületében: kiépülnek Kőbánya kerékpárút-hálózatának hiányzó szakaszai, egyúttal javulnak a biztonságos kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei. Az építési munkák elkezdődtek, és előreláthatólag idén nyáron be is fejeződnek.

 

Jelentős közlekedési fejlesztések valósulnak meg idén a X. kerületben. A projekt a kőbányai Kolozsvári utca–Korponai utca, Vaspálya utca–Gyömrői út–Sibrik Miklós út–Mádi utca által határolt területet fedi le. A kivitelezés előreláthatólag idén nyáron befejeződik.

A kőbányai kerékpárút-hálózat hiányzó szakaszainak megépítésével gyors és biztonságos kapcsolatok jönnek létre a kerületen belül. Rövidebb idő alatt lesznek elérhetők a kerület központjában lévő köz- és oktatási intézmények, az üzletek, a jelentősebb közlekedési csomópontok, a Szent László tér és a zöldövezetek – például az Óhegy park – is. A fejlesztés részeként több egyirányú utcán lesz biztosítva a kétirányú kerékpáros-közlekedés, és bővül a forgalomcsillapított övezetek száma.

A tervezéskor szempont volt, hogy biztonságos kerékpáros-kapcsolatok jöjjenek létre, és a megvalósuló útvonalak csatlakozzanak a hálózat jelenlegi, valamint tervezett szakaszaihoz. Fontos, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás kerékpárral is elérhető legyen minden korosztálynak, illetve hogy a fejlesztések jóvoltából egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett – akár a közösségi közlekedéssel kombinálva is.

A beruházásnak köszönhetően jelentősen csökkennek a közúti közlekedés veszélyei, javulnak a kerékpáros-közlekedés feltételei, emellett a gyalogláshoz is rendezettebb és biztonságosabb körülmények állnak majd rendelkezésre. A gyalogos- és zöldfelületek fejlesztése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, és vonzóbbá teszi a fenntartható közlekedési módokat.

A beruházás során a BKK

  • kerékpársávokat alakít ki a Gitár utcában és a Kőér utcában a Gyömrői út és a Sörgyár utca közötti szakaszon;
  • kerékpáros vasúti átjárót létesít a Kőér utca–Gyömrői út csomópontban;
  • kerékpársávot alakít ki a Harmat utcában;
  • kerékpárutat alakít ki a Kőrösi Csoma Sándor út két oldalán a Halom utca és a Harmat utca közötti szakaszon;
  • a kerékpározás támogatását segítő forgalomtechnikát készít a Korponai utca–Kolozsvári utca–Kőrösi Csoma Sándor út által határolt területen és az Óhegy park környezetében;
  • forgalomcsillapított övezeteket alakít ki;
  • egyirányú utcákat nyit meg a kétirányú kerékpáros-forgalomnak, valamint
  • automata kerékpárosforgalom-számláló berendezéseket telepít a Gyömrői úti vasúti átjáróban és a Kőrösi Csoma Sándor úton.

 

A XV., a XIX. és a XX. kerületben is zajlik az építkezés

A kőbányai beruházás egy nagyobb fejlesztési program része, a XV. kerületben, Kispesten és Pesterzsébeten már tart a kivitelezés. Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében összesen bruttó 8,22 milliárd forint jut arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a fővárosi úthálózat bizonyos részeit. A BKK a X. kerületben ebből bruttó 1,088 milliárd forint támogatást használhat fel.

A BKK a Fővárosi Önkormányzattal szorosan együttműködve igyekszik megteremteni annak a feltételét, hogy a közlekedők a legmegfelelőbb közlekedési eszközt választhassák. Az autót felváltó lehetőségeknek nemcsak társadalmi, hanem környezeti hasznuk is van: csökkenhet a zaj- és légszennyezettség, javulhat a levegő minősége, élhetőbbé válnak a zsúfolt fővárosi útszakaszok. A budapesti kerékpározással ismerkedők új útvonalakat fedezhetnek fel, újszerű közlekedési élménnyel gazdagodnak, és fontos lépést tesznek az egészségük megőrzése felé.

A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros- és gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy fővárosunk élhetőbb és még inkább ember- és környezetbarát város legyen.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon

Elmentünk a falig

Elmentünk a falig

A racionálisan gondolkodó, jelentős többség már nem kergeti az elveszett illúziókat. Tudják, ha huszonhét évig nem kaptunk épületet, akkor a fiatal felnőttkorba lépő kamarának ideje kezébe venni a saját sorsát. Elindultunk azon az úton, hogy saját tulajdonú otthonunk...

Megalakult az Állami Beruházási Érdekegyeztető Tanács

Megalakult az Állami Beruházási Érdekegyeztető Tanács

Minden eddiginél szorosabb együttműködésre biztosít lehetőséget az Állami Beruházási Érdekegyeztető Tanács megalakulása a szakmai érdekképviseleti szervezetek és a kormány között. A tanács – melyben a Magyar Mérnöki Kamarát Wagner Ernő elnök képviseli – december 4-én...