23° C
Ma 2024. május 28., kedd, Emil és Csanád napja van.
23° C
Ma 2024. május 28., kedd, Emil és Csanád napja van.
Gépészmérnök lehet a következő magyar űrhajós

Gépészmérnök lehet a következő magyar űrhajós

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor gépészmérnök lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld, míg a tartalék űrhajós Cserényi Gyula villamosmérnök lesz, ők fogják elvégezni a kiképzés utolsó fázisát –...

Pályázat a Beroun-alagút mérnökgeológiai felmérésére

febr 1, 2023 | kitekintő

A cseh pályavasút folytatja a Prága-Smíchov – Beroun vonal építésének előkészítését. A leendő Beroun-alagút helyén a kőzetkörnyezet földtani szerkezetéről és geotechnikai tulajdonságairól szükséges információk megszerzése érdekében a vasúttársaság pályázatot írt ki mérnökgeológiai felmérés elkészítésére. 

 

A megrendelés a részletes geotechnikai felmérés keretmegállapodásaként készült, várható összértéke 278 millió korona. A keretmegállapodás és a kidolgozott felmérési munkaterv alapján a vasúttársaság egyedi alvállalkozói szerződéseket köt a kiválasztott szállítónak, az aktuális igények és pénzügyi lehetőségek szerint. A 24,7 km hosszú Beroun alagút lesz a Prága és Beroun közötti vonal új építésének legfontosabb projektje, amely lehetővé teszi a távolsági forgalom elterelését a Berounka mentén meglévő vonalról, és az akár 200 km/h sebességnek köszönhetően jelentősen lerövidíti a fővárostól Nyugat-Csehországig tartó utazási időt.

„Az új, alagútban vezetett távolsági fővonal révén a Cseh-karszt sziklái között kanyargó mai fővonalon jelentősen nő az elővárosi vasúti kapacitás. Az új fővonalon pedig a Münchent vagy Frankfurtot Prágával összekötő nemzetközi és Plzeňt a fővárossal összekötő belföldi távolsági személyszállítási kapcsolatok mellett jelentős új teherszállítási kapacitás is létrejön német-cseh relációban, hisz ahogy nálunk is, a cseheknél is a fővárosba bevezető szakaszok jelentik a legszűkebb keresztmetszetet, ezek között is az alagúttal kiváltott Prága-Beroun szakasz az egyik legterheltebb. A két egyvágányos alagútban a megengedett sebesség 200 km/h lesz, a tervezés 2026-ig tart és 2027 és 2036 között tervezik megépíteni az új fővonalat, mellyel Prága és Plzeň között 13 perccel csökken a távolsági vonatok menetideje. A projekt árát 6-700 milliárd forint körülre teszik ma” – kommentálta közösségi oldalán a hírt Vitézy Dávid.

Gépészmérnök lehet a következő magyar űrhajós

Gépészmérnök lehet a következő magyar űrhajós

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor gépészmérnök lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld, míg a tartalék űrhajós Cserényi Gyula villamosmérnök lesz, ők fogják elvégezni a kiképzés utolsó fázisát –...