25° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
25° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Pályázat a Beroun-alagút mérnökgeológiai felmérésére

febr 1, 2023 | kitekintő

A cseh pályavasút folytatja a Prága-Smíchov – Beroun vonal építésének előkészítését. A leendő Beroun-alagút helyén a kőzetkörnyezet földtani szerkezetéről és geotechnikai tulajdonságairól szükséges információk megszerzése érdekében a vasúttársaság pályázatot írt ki mérnökgeológiai felmérés elkészítésére. 

 

A megrendelés a részletes geotechnikai felmérés keretmegállapodásaként készült, várható összértéke 278 millió korona. A keretmegállapodás és a kidolgozott felmérési munkaterv alapján a vasúttársaság egyedi alvállalkozói szerződéseket köt a kiválasztott szállítónak, az aktuális igények és pénzügyi lehetőségek szerint. A 24,7 km hosszú Beroun alagút lesz a Prága és Beroun közötti vonal új építésének legfontosabb projektje, amely lehetővé teszi a távolsági forgalom elterelését a Berounka mentén meglévő vonalról, és az akár 200 km/h sebességnek köszönhetően jelentősen lerövidíti a fővárostól Nyugat-Csehországig tartó utazási időt.

„Az új, alagútban vezetett távolsági fővonal révén a Cseh-karszt sziklái között kanyargó mai fővonalon jelentősen nő az elővárosi vasúti kapacitás. Az új fővonalon pedig a Münchent vagy Frankfurtot Prágával összekötő nemzetközi és Plzeňt a fővárossal összekötő belföldi távolsági személyszállítási kapcsolatok mellett jelentős új teherszállítási kapacitás is létrejön német-cseh relációban, hisz ahogy nálunk is, a cseheknél is a fővárosba bevezető szakaszok jelentik a legszűkebb keresztmetszetet, ezek között is az alagúttal kiváltott Prága-Beroun szakasz az egyik legterheltebb. A két egyvágányos alagútban a megengedett sebesség 200 km/h lesz, a tervezés 2026-ig tart és 2027 és 2036 között tervezik megépíteni az új fővonalat, mellyel Prága és Plzeň között 13 perccel csökken a távolsági vonatok menetideje. A projekt árát 6-700 milliárd forint körülre teszik ma” – kommentálta közösségi oldalán a hírt Vitézy Dávid.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...