19° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
19° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Befejeződött a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget összekötő híd pályalemezének betonozása

dec 5, 2022 | országjáró

Tavasz óta dolgozik a kivitelező a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget (Ipel’ské Predmostie) összekötő híd kivitelezésén. Az Ipoly folyó áthidalására egy 48,5 m szabad nyílású vasbeton pályalemezzel merevített, 2 főtartós acél ívhíd épül.

 

A kivitelező szeptemberben beemelte a híd főtartóit, október hónapban pedig befejezte a merevítőtartók és az ívtartók keresztmetszeti hegesztési munkálatait, valamint lezajlott a függesztőrudak elhelyezése. Elkészült a pályalemez alsó zsaluzata és befejeződtek a vasalási munkái. Ezek után kezdődhetett meg a pályalemez betonozása. A kivitelező a téli leállás után jövőre a szegélyek és a szigetelés kiépítésével folytatja a munkát.

A beruházáshoz kapcsolódóan mind magyar, mind pedig szlovák oldalon csatlakozó út épül. A magyarországi szakasz Drégelypalánkról indulva keresztezi a Vác – Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen vezet át az Ipoly árterén. Kezdeti, kb. 300 m és utolsó, kb. 370 m hosszú szakasza meglévő, aszfaltozott úton halad, amelynek átépítése szintén a projekt keretében valósul meg. A tervezett út teljes hossza magyar területen 1017 m, szlovák oldalon 170 m.

Ipoly-hídhoz vezető magyar oldali útszakasznál elkészült a szegélyépítési munka az út ártéri szakaszán, valamint a fagyálló zúzottkő alap fél kilométeren.

A fejlesztés a NIF Zrt. és Ipolyhídvég Önkormányzatának beruházásában, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében valósul meg. Az uniós támogatás összege 5 210 722,72 euró. A kivitelezést a hídépítés tekintetében a Colas Közlekedésépítő Zrt., a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Colas Út Zrt., a szlovák csatlakozó út tekintetében a BVT-STAV s.r.o. végzi. A fejlesztés várhatóan 2023 októberében fejeződik be.

 

Forrás: NIF

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...