-1° C
Ma 2023. november 30., csütörtök, András és Andor napja van.
-1° C
Ma 2023. november 30., csütörtök, András és Andor napja van.
A Tisza vize megérkezett Debrecenbe

A Tisza vize megérkezett Debrecenbe

A Keleti-főcsatornán és mintegy 15 kilométer csővezetéken, valamint a Tócó-patakon keresztül megérkezett a Tisza vize Debrecenbe: november 28-án a Vezér utcai víztározóból néhány üvegpalackot már Tisza-vízzel töltöttek meg a vízügyi szakemberek – jelentették be a...

Digitalizáció az építőiparban – Műegyetemi Épületgépész Nap

Digitalizáció az építőiparban – Műegyetemi Épületgépész Nap

Pár évtizeddel ezelőtt a logarléc, a zsebszámológép, a skiccpausz, a Richter körző készlet, a Rotring tuskihúzó és a pauszrajzok voltak a gyakorló tervezők eszközei. Ma a nagyteljesítményű számítógépek, kifinomult szoftverek, applikációk napi használata mellett a...

Befejeződött a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget összekötő híd pályalemezének betonozása

dec 5, 2022 | országjáró

Tavasz óta dolgozik a kivitelező a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget (Ipel’ské Predmostie) összekötő híd kivitelezésén. Az Ipoly folyó áthidalására egy 48,5 m szabad nyílású vasbeton pályalemezzel merevített, 2 főtartós acél ívhíd épül.

 

A kivitelező szeptemberben beemelte a híd főtartóit, október hónapban pedig befejezte a merevítőtartók és az ívtartók keresztmetszeti hegesztési munkálatait, valamint lezajlott a függesztőrudak elhelyezése. Elkészült a pályalemez alsó zsaluzata és befejeződtek a vasalási munkái. Ezek után kezdődhetett meg a pályalemez betonozása. A kivitelező a téli leállás után jövőre a szegélyek és a szigetelés kiépítésével folytatja a munkát.

A beruházáshoz kapcsolódóan mind magyar, mind pedig szlovák oldalon csatlakozó út épül. A magyarországi szakasz Drégelypalánkról indulva keresztezi a Vác – Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen vezet át az Ipoly árterén. Kezdeti, kb. 300 m és utolsó, kb. 370 m hosszú szakasza meglévő, aszfaltozott úton halad, amelynek átépítése szintén a projekt keretében valósul meg. A tervezett út teljes hossza magyar területen 1017 m, szlovák oldalon 170 m.

Ipoly-hídhoz vezető magyar oldali útszakasznál elkészült a szegélyépítési munka az út ártéri szakaszán, valamint a fagyálló zúzottkő alap fél kilométeren.

A fejlesztés a NIF Zrt. és Ipolyhídvég Önkormányzatának beruházásában, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében valósul meg. Az uniós támogatás összege 5 210 722,72 euró. A kivitelezést a hídépítés tekintetében a Colas Közlekedésépítő Zrt., a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Colas Út Zrt., a szlovák csatlakozó út tekintetében a BVT-STAV s.r.o. végzi. A fejlesztés várhatóan 2023 októberében fejeződik be.

 

Forrás: NIF

A Tisza vize megérkezett Debrecenbe

A Tisza vize megérkezett Debrecenbe

A Keleti-főcsatornán és mintegy 15 kilométer csővezetéken, valamint a Tócó-patakon keresztül megérkezett a Tisza vize Debrecenbe: november 28-án a Vezér utcai víztározóból néhány üvegpalackot már Tisza-vízzel töltöttek meg a vízügyi szakemberek – jelentették be a...

Digitalizáció az építőiparban – Műegyetemi Épületgépész Nap

Digitalizáció az építőiparban – Műegyetemi Épületgépész Nap

Pár évtizeddel ezelőtt a logarléc, a zsebszámológép, a skiccpausz, a Richter körző készlet, a Rotring tuskihúzó és a pauszrajzok voltak a gyakorló tervezők eszközei. Ma a nagyteljesítményű számítógépek, kifinomult szoftverek, applikációk napi használata mellett a...