A kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére jövőre folytatódik az 5G-szolgáltatások terjedése; 2023 végére a felhasználók száma 1,67 milliárdra emelkedhet az idei év végére várt 1 milliárdról – derült ki az Ericsson ConsumerLab legfrissebb felméréséből.
A társaság globális elemzése szerint az okostelefon-felhasználók mintegy 30 százaléka, 510 millió ügyfél a gazdasági nehézségek ellenére is lecserélné jelenlegi készülékét 5G-képes telefonra. A vizsgált 37 piac többségében az 5G-s lefedettség aránya eléri a 60 százalékot, de az 5G-s készülékekkel és díjcsomagokkal rendelkezők csupán harmada csatlakozik ténylegesen a hálózathoz – derült ki a felmérésből. Az 5G szolgáltatások terjedése jövőre régiónként egyenetlen eloszlást mutat majd – írták. Jelenleg az ázsiai és az észak-amerikai piacokon a legnagyobb a szolgáltatást használók aránya, 20 százaléknál magasabb rátával. Az elemzésben rámutatnak: az előfizetők 82 százaléka nem kíván a gazdasági nehézségek ellenére sem lemondani a gyors mobilinternetről, tízből nyolc előfizető pedig még a spórolás miatt sem váltana vissza 4G-s elérésre, miután huzamosabb ideig megtapasztalta a gyors hálózat előnyeit.
A ConsumerLab felmérése szerint a tényleges hálózatelérés növelése az egyik legmeghatározóbb ügyfélelégedettség-növelő hatás lehet, amelyre a távközlési és mobilszolgáltatóknak érdemes figyelniük. A változó fogyasztói igényeket jelzi, hogy tízből kilenc megkérdezett (88 százalék) szerint a díjcsomagoknak tartalmazniuk kellene olyan extra szolgáltatásokat, mint a kiterjesztett valóság (AR), virtuális valóság (VR), vagy játékok streamelése a felhőből (cloud gaming), a válaszadók negyede tartaná fontosnak, hogy egyedi igény esetén növelhető legyen a hálózati elérés sebessége.
Jasmeet Singh Sethi, az Ericsson ConsumerLab vezetője az elemzést értékelve megállapította: a kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére kritikus tömegek számára válhatnak hozzáférhetővé az 5G szolgáltatások az infrastruktúra fejlesztésével. A társaság közlése szerint az idei globális felmérése minden korábbinál szélesebb körben, 37 ország 49 100, 15-69 éves fogyasztójának bevonásával készült április és július között. (MTI)