-3° C
Ma 2025. február 18., kedd, Bernadett napja van.
-3° C
Ma 2025. február 18., kedd, Bernadett napja van.
Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Több mint 60 kilométer új nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatot telepített a Forest-Vill Kft. tavaly országszerte, ötszörösét a korábbi évek átlagának – közölte a villamosipari és energetikai létesítmények tervezésére és kivitelezésére szakosodott vállalat február...

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Hivatalosan is lekapcsolják a belgiumi Doel 1 atomerőművet február 14-én – írta a The Brussels Times hírportál a belga Engie Electrabel energiaipari vállalat közlésére hivatkozva.   Az ország legrégebbi nukleáris reaktora ötven évnyi áramtermelés után végleg...

Megkezdődött a Kalocsa-Paks Duna-híd szabad szerelése

okt 25, 2022 | praxis

Négy zsaluzókocsi dolgozik majd azon a Kalocsa-Paks Duna-hídnál, hogy a két part közötti teljes összeköttetés 2023 év végére létrejöjjön. A mérnöki műtárgy kivitelezése tavaly február óta zajlik.

 

A bal ártéri hídszerkezet (kalocsai oldal) a szeptember végén végrehajtott utolsó tolási fázissal a végleges helyére került. A jobb ártéri hídszerkezet (paksi oldal) szerelése folyamatosan zajlik. A műszaki készültség itt jelenleg 30%-on áll. A 440 méter hosszú mederhíd alépítményei elkészültek, és ezzel el is érkeztünk a projekt egy újabb jelentős mérföldkövéhez.

A kalocsai hídág indítózöm szilárdulását követően beemelték a zsaluzókocsikat a keleti (kalocsai) oldali mederpillérre. A művelethez szükséges 4 zsaluzókocsi (mindkét mederpillérhez 2-2 db) részegységei 6 országból érkeztek, az egyedi konstrukciót Magyarországon szerelték össze a szakemberek. Az emelésüket a Clark Ádám úszódaru segítségével, egy napos hajózási zárlat mellett hajtották végre és ugyanígy fog megtörténni a másik mederpillér vonatkozásában is, kb. 3-4 hét múlva.

A zsaluzókocsi, egy bonyolult gépészettel rendelkező segédszerkezet, mely lehetővé teszi a mederhíd főtartóinak a szabad szerelését. 5 méterenként, úgynevezett zömönként halad előre. Egy zöm 14 nap leforgása alatt készül el. A műveletet tehát a Duna felett minden különösebb alátámasztás nélkül hajtják végre, így a kivitelezés teljes ideje alatt a nemzetközi hajózási útvonal zavartalanul üzemel.

A szabad szerelés munkafázist követően, a zárózömök betonozása után a zsaluzókocsikat szétbontják, és tulajdonképpen ekkor jön létre a két part közötti teljes összeköttetés a bal- és jobb ártéri híddal együtt. Miután a híd főtartó szerkezete elkészült, megkezdődhet a hídtartozékok szerelése, valamint a befejező folyamatok kivitelezése.

 

Forrás: NIF

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Több mint 60 kilométer új nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatot telepített a Forest-Vill Kft. tavaly országszerte, ötszörösét a korábbi évek átlagának – közölte a villamosipari és energetikai létesítmények tervezésére és kivitelezésére szakosodott vállalat február...

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Hivatalosan is lekapcsolják a belgiumi Doel 1 atomerőművet február 14-én – írta a The Brussels Times hírportál a belga Engie Electrabel energiaipari vállalat közlésére hivatkozva.   Az ország legrégebbi nukleáris reaktora ötven évnyi áramtermelés után végleg...