28° C
Ma 2024. július 25., csütörtök, Kristóf és Jakab napja van.
28° C
Ma 2024. július 25., csütörtök, Kristóf és Jakab napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Aláírták Romániában a Déli-Kárpátokat átszelő, legdrágább autópálya-szakasz megépítéséről szóló szerződést

aug 1, 2022 | kitekintő

Aláírták Romániában a Déli-Kárpátokat átszelő Pitesti-Nagyszeben autópálya legnehezebb és legdrágább szakaszának a tervezéséről és kivitelezéséről szóló szerződést – tudatta augusztus 1-én a közlekedési minisztérium.

 

Romániában két éve kezdték építeni az első, Erdélyt az Ókirálysággal összekötő, a Kárpátokat átszelő autópályát Pitesti és Nagyszeben között, amelyet öt szakaszra bontottak: most a harmadik szakasz megépítésére kötöttek szerződést. A munkát a WEBUILD (volt Astaldi) és a TRANCARD cégek konzorciuma végezheti el 5,323 milliárd lejért (435 milliárd forint) áfa nélkül: a 37,4 kilométeres útszakasz tervezésére 12, építésére pedig 45 hónapot irányoz elő a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) eddigi legdrágább szerződése.

A Valcea megyei Cornetu-kolostor és az Arges megyei Tigveni község közötti gyorsforgalmi útszakaszon 95 hidat és felüljárót, valamint egy 1,7 kilométer hosszúságú dupla (alagutat) kell építeni. A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) részét képező Pitesti-Nagyszeben autópálya építését európai alapokból finanszírozzák. Az építkezést a két végén kezdték: az első (Nagyszeben – Bojca) szakasz 74 százalékban, az ötödik (Pitesti – Curtea de Arges) szakasz 12 százalékban készült el.

A Bukaresttől a magyar határig (Nagylak) vezető A1-es autópályából a Pitesti és Nagyszeben közötti 123, és a bánsági Marzsina és Hogya közötti 15 kilométeres szakaszt kell még megépíteni ahhoz, hogy a román fővárosnak gyorsforgalmi összeköttetése legyen Európával. (MTI)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...