-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban

júl 19, 2022 | piac

Az építőiparban jelentkező finanszírozási nehézségeket felerősítik a hosszú alvállalkozói láncok késedelmes kifizetései, főleg a mikro- és a kkv-szektornak. Ráadásul ezeknek a vállalkozásoknak csak töredéke hitelképes, ezért kiemelten fontos számukra az előlegek bekérése a megrendelőktől – közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) július 19-én.

 

Hozzátették: a dráguló építési környezetben az építőipari vállalkozások a korábbi évekhez mérten magasabb hitelösszegek mellett tudják csak biztosítani a folyamatos működést és a projektek előfinanszírozását. A kereskedelmi bankok elsődlegesen a közepes és nagy építési vállalkozások finanszírozását ítélik kisebb kockázatúnak, a mikro- és kisvállalkozások a Széchenyi hitelek irányába fordulnak. Számos mikro- és kisvállalkozás azonban nem fordul bankhoz vagy nem is hitelképes, ezért is nőtt meg körükben a lakosságtól bekért előlegek összege. Az ÉVOSZ úgy véli, ez a pénzügyi, finanszírozási helyzet még indokoltabbá teszi az írásos szerződéseket a lakosságnak végzett munkáknál. 

A szakszövetség kitért a teljesítési és a fizetési garanciák kérdésére is. Amennyiben a megrendelő úgy gondolja, hogy a vállalkozó a szerződésben vállalt valamely feladatát nem jól teljesítette, akkor lehívhatja a bankból a vállalkozás teljesítési garanciáit. Az ÉVOSZ azt szeretné elérni, hogy a kereskedelmi bankok csak akkor teljesítsék az ilyen kérést, ha a megrendelő a Teljesítésigazolási Szakértői Szervhez (TSZSZ) fordult panaszával, és a TSZSZ szerint az jogos volt.

A TSZSZ szerepe, hogy igazságügyi szakértők bevonásával a teljesítés valódi tartalmát megállapítsa, ez pedig a megrendelőnek és a vállalkozónak is jól jöhet – mondta Koji László, az ÉVOSZ elnöke. Emellett az ÉVOSZ azt is javasolja, hogy kötelező jelleggel vezessék be a megrendelői fizetési garanciaadási kötelezettséget, egy nyilatkozatot arról, hogy a megrendelő rendelkezik a teljesítés kifizetéséhez szükséges összeggel. (MTI)

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...