32° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
32° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Komoly iparfejlesztési lehetőség van a zöldgazdaságban

máj 31, 2022 | piac

Komoly iparfejlesztési lehetőség van a zöldgazdaságban, ha Magyarország jól használja fel a pénzügyi forrásokat – mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) államtitkára május 31-én Budapesten, a McKinsey tanácsadó cég új, a magyarországi klímasemlegesség eléréséről készített tanulmányának bemutatóján.

 

Steiner Attila példaként említette a zöld busz programot. Mint mondta, a program célja egyrészt a légszennyezés csökkentése, ugyanakkor fontos a hazai buszgyártás pozitív iparpolitikai hatása is. Hasonlóan gondolkodik a kormány a hidrogéngazdasággal, az akkumulátortechnológiával és más új iparágakkal kapcsolatban – közölte. Magyarországnak jó kiinduló adottságai vannak, be kell azonosítani azokat a területeket, ahol a legkedvezőbb pozíciókat érheti el az európai zöld iparban – hangsúlyozta az államtitkár. Steiner Attila kitért arra, hogy a megújuló energiaforrások jobb kihasználását kormányzati programok is segítik. Ezek között említette a 200 milliárd forint keretösszegű lakossági napelemes programot, ami a leginkább a rászorulókat ösztönözte a zöld átállásra. Az államtitkár kifejtette: a napenergiában van a legjobb potenciál Magyarországon, a megújuló energiatermelés felfuttatását továbbra is főként erre alapoznák, miközben a paksi atomerőmű termelése stabil, állandó. Felidézte, hogy a napelemes pályázat iránt nagy volt az érdeklődés, több mint 40 ezer jelentkezés érkezett. Korábban mintegy 100 ezer háztartásban szereltek fel napelemet Magyarországon, jelentős ugrás az újabb 40 ezer – tette hozzá.

A közlekedés dekarbonizációjával kapcsolatban kifejtette: jó irány az elektromos közlekedés fejlesztése, de érdemes más technológiákon is gondolkodni. A nehézgépjárművek esetében például a hidrogénes meghajtás versenyképesebb lehet, egyes közlekedési módok esetében alternatívát jelenthetnek a szintetikus üzemanyagok, illetve megoldás lehet az üzemanyagok karbonmentesítése – mutatott rá. Steiner Attila a következő időszak nagy kihívásának nevezte, hogy a jelenlegi geopolitikai helyzetben ellátásbiztonsági beruházásokra is kell majd finanszírozást nyújtani. Az államtitkár elmondta: a tervek szerint az új kormányzati ciklusban felülvizsgálják a magyar energiastratégiát. Ezt az energetikai helyzet változása mellett a magas energiaárak és háborús helyzet is indokolttá teszik, az ellátásbiztonsági szempontok erősebbé váltak. Meg kell találni az egyensúlyt az ellátásbiztonság, az ár, a versenyképesség és a fenntarthatóság között – hangsúlyozta.

Jánoskuti Levente, a McKinsey magyarországi irodavezető partnere a Klímasemleges Magyarország – Úton a sikeres dekarbonizáció felé című tanulmányt ismertetve egyebek mellett elmondta: az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését tekintve elsősorban az iparban, a közlekedésben, az épületállomány energetikai korszerűsítésében, valamint a villamosenergia-termelésben van jelentős megtakarítási lehetőség, ezeket követi a mezőgazdaság és a hulladékgazdálkodás.

Az elemzés megállapításai szerint a dekarbonizáció, vagyis a nettó szén-dioxid-kibocsátás nullára csökkentése Magyarország esetében 2050-ig várhatóan 150-200 milliárd eurónyi további tőkeberuházást igényel, de a kedvező gazdasági hatások miatt pozitív megtérülést eredményez. (MTI)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...