24° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
24° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Árvízi kockázat csökkentését célzó projekt fejeződött be

máj 31, 2022 | praxis

Az árvízi kockázat csökkentését célozta az a projekt, melyet közösen valósított meg a Maros-völgyi Vízügyi Igazgatóság (ABAM, Románia), illetve a szegedi székhelyű Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG). Az Interrreg V-A Románia-Magyarország Program keretében a román és magyar oldalon egyaránt olyan beruházások valósultak meg 2022 tavaszáig, melyek a Maros folyó közös érdekeltségű szakaszán növelik az árvízi biztonságot.

 

A „FORMURES – Flood risk management improvement on the Mures river in the coress border area” (Árvízi kockázatkezelés javítása a Maros folyón a határmenti területeken) elnevezésű projekt magyar oldali célja a Maros folyó magyarországi szakaszának jobb partján elhelyezkedő, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság kezelésében lévő Makói szivattyútelep rekonstrukciója. Az 1962-ben létesült szivattyútelep napjainkban is kettős funkciót lát el. Egyrészt Makó és Maroslele települések környezetében összegyülekező belvizek Maros folyóba történő átemelését végzi, másrészt a folyóból öntözővizet tud biztosítani a mezőgazdasági területekre. A szivattyútelep egyes elemei – a folyamatos karbantartás ellenére – koruknál fogva elavultak voltak, nagyobb volumenű rekonstrukciójuk szükségessé vált, mivel már nagymértékű árvízi kockázatot hordoztak. A projekt során a szivattyútelep mélyvezetésű nyomócsövének teljes hosszúságú rekonstrukciójára, valamint az árvízvédelmi töltés vízoldalán szivárgás gátló vízzáró résfal létesítésére volt szükség. Ezt követően a vízoldali elzáró szerkezet felújítására, kezelő tornyának teljes átépítésére, valamint a hozzá kapcsolódó bejáró híd kicserélésére került sor.

A vezető partner, a Maros-völgyi Vízügyi Igazgatóság a közös érdekeltségű határmenti területen, a Maros jobb partján lévő Arad város védelmét szolgáló árvízvédelmi műtárgyak rekonstrukcióját végezte el. Mintegy 2,5 kilométer hosszú szakaszon újult meg az árvízvédelmi fal, és a Maros folyó belterületi szakaszán partvédelem épült. A román fél vezetésével sor került a meglévő vízügyi (hidrológiai és geoinformatikai) adatbázisok egyeztetésére, kiegészítésére és összehangolására, valamint közös árvízi elöntési „havária” térképek készültek lefedve a Maros folyó Makó-Nagylak közötti 21 kilométeres határszakaszát.

A beruházás befejezésére 2022 májusában kerül sor. Teljes költségvetése 2.685.559 euró amelyből 2.282.725,15 euró vissza nem térítendő támogatást nyújt az Európai Regionális Fejlesztési Alap.

 

Az Interreg V-A Románia-Magyarország Program célja közös, román-magyar projektek finanszírozása, amelyek közös megközelítést, valamint innovatív megoldásokat követelnek, a határ mindkét oldalán felmerülő igények kiszolgálására, hozzájárulva ezáltal a jogosult terület fenntartható fejlődéséhez. A Program folytatja a régióban megvalósított határmenti együttműködéseket, összköltségvetése hozzávetőleg 232 millió euró, amelyből 189 millió euró az Európai Regionális Fejlesztési Alapból származó vissza nem térintendő támogatás. A támogatható határmenti terület a következő megyéket foglalja magában: Satu Mare, Bihor, Arad és Timiș a román oldalon, illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Békés és Csongrád a magyar oldalon.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...