-1° C
Ma 2025. január 22., szerda, Vince és Artúr napja van.
-1° C
Ma 2025. január 22., szerda, Vince és Artúr napja van.
Új nemzetközi beton és cement standard

Új nemzetközi beton és cement standard

A Globális Cement- és Betonszövetség (Global Cement and Concrete Association) az alacsony szén-dioxid-kibocsátású betonra és cementre vonatkozó nemzetközi meghatározásokat állapított meg, amelyeket a COP29 klímakonferencián mutattak be.   A 2024. november 11-22....

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

Egy ecuadori, döngölt földből készült bővítés és egy londoni házbővítés, amely tele van bakelitlemezekkel – többek között ezek is szerepelnek a Dezeen válogatásában, amely a 2024-es év tíz legjobb házbővítését listázza.     El Retiro, Ecuador, Juan Alberto...

Aquincumi híd – új kapcsolat Óbuda és Újpest között

máj 18, 2022 | praxis

A Budapesti Közlekedési Központ a Fővárosi Önkormányzat megbízásából részletes megvalósíthatósági tanulmányt készíttet az Aquincumi hídról, ami segít eldönteni, hogy szükséges-e egy új híd megépítése Óbuda és Újpest között, és ha igen, milyen kialakítással és kapcsolódó úthálózattal. A lakossági észrevételeket 2022. június 8-ig várja a BKK, a társaság honlapján közzétett kérdőíven keresztül.

 

Évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál a Pók utca és a Váci út között. Ezen a vonalon az Újpesti vasúti hídon (amelyet Északi összekötő vasúti hídként is szoktunk emlegetni) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között, ugyanakkor gépjárművel és helyi közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni a Duna átellenes partján lévő területeket. Egy új híd rövidebb, gyorsabb utazásokat tenne lehetővé Budapest északi területei között, illetve segítené az egykori ipari-vasúti barnamezős területek fejlesztését.

A 2021 májusában folytatott társadalmi egyeztetés alapján a Budapesten közlekedők is formálták a tervezés menetét:

A lakosság mérsékelt autóforgalmat és közösségi közlekedési kapcsolattal bíró hidat tart kedvezőnek.

A megkérdezettek elsődlegesen az autópálya jellegű híd építésétől tartanak, és igénylik a zöldfelületek megőrzését, fejlesztését, elvárják a lakóterületek P+R jellegű használatának megakadályozását.

A válaszolók azt szeretnék, hogy alacsony maradjon az autóforgalom, a zaj és légszennyezettség ne növekedjen.

 

A társadalmi egyeztetés alapján a BKK elvetette azokat a változatokat, amelyek az autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híddal és utakkal számoltak, környezetvédelmi szempontból nem támogathatók, régészeti területet sértenének, nem illeszkednek a város hosszútávú fejlesztési céljaihoz és túlzottan költségesek.

A BKK számít a Budapesten közlekedők véleményére a tervezés következő fázisában is, ezért arra kéri ügyfeleit, hogy most újra mondják el véleményüket, ezúttal az új híd és a kapcsolódó úthálózat változataival kapcsolatban – az alternatívákra vonatkozó kérdőív segítségével mondják el, milyen szempontok szerint szülessen döntés a híd jövőjéről.

A BKK várja az észrevételeket június 8-ig a társaság honlapján meghirdetett társadalmi egyeztetés felületen, ahol az érdeklődők megismerhetik a vizsgált változatok hatásait, előnyeit és hátrányait.

 

Forrás: BKK

 

Új nemzetközi beton és cement standard

Új nemzetközi beton és cement standard

A Globális Cement- és Betonszövetség (Global Cement and Concrete Association) az alacsony szén-dioxid-kibocsátású betonra és cementre vonatkozó nemzetközi meghatározásokat állapított meg, amelyeket a COP29 klímakonferencián mutattak be.   A 2024. november 11-22....

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

Egy ecuadori, döngölt földből készült bővítés és egy londoni házbővítés, amely tele van bakelitlemezekkel – többek között ezek is szerepelnek a Dezeen válogatásában, amely a 2024-es év tíz legjobb házbővítését listázza.     El Retiro, Ecuador, Juan Alberto...