30° C
Ma 2024. július 24., szerda, Kinga és Kincső napja van.
30° C
Ma 2024. július 24., szerda, Kinga és Kincső napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Hidrogén-meghajtású buszt tesztelnek Budapesten

márc 17, 2022 | piac

Egy Solaris gyártmányú, hidrogénhajtású autóbuszt tesztel a BKK szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. a fővárosban. A kipufogógáz helyett vizet termelő járművel március 16. és 18. között találkozhat a budapesti utazóközönség a 105-ös busz vonalán. A buszt mindenki ingyen kipróbálhatja a háromnapos teszt során.

 

A károsanyag-kibocsátásmentes Solaris Urbino 12 hydrogen típusú buszt három napon keresztül, március 16-tól 18-ig teszteli a BKK és az ArrivaBus Kft. a főváros útjain. Az alacsonypadlós és környezetbarát jármű a 105-ös busz vonalán h105-ös jelzéssel közlekedik. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja azt.

A Solaris forradalmian új technológiát képviselő, kizárólag hidrogén hajtású Urbino 12 hydrogen típusú autóbusza 15 méter hosszú, és 37 ülőhely van rajta. A jármű különlegessége, hogy az üzemeltetése során kipufogógáz helyett víz keletkezik, így teljes mértékben károsanyag-kibocsátásmentes. A tesztbusz rendkívül csendes, egy feltöltéssel több mint 350 kilométert is meg tud tenni, és a fosszilis üzemanyagokhoz hasonlóan néhány perc alatt teletankolható. A buszról további információkat a gyártó honlapján találni.

Az ArrivaBus Kft., mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása mellett, így mindent megtesz annak érdekében, hogy károsanyag-kibocsátásmentes járműveket hozzon Budapestre, egyelőre tesztelési céllal.

A jármű tesztjénél kiemelt szempont, hogy minél több üzemeltetési tapasztalatot szerezzenek az ArrivaBus Kft. szakemberei. Mivel a jövőben egyre több zéró kibocsátású jármű megjelenése várható a közösségi közlekedésben, a járművek üzemeltetőjénél rendkívül fontosnak tartják, hogy időben elkezdhessék a felkészülést. A teszt során a fogyasztást, a jármű műszaki adatait figyelik, de az utaskomfort, az utazási élmény is fontos része a próbáknak. Emellett természetesen a járművezetők beszámolóit is meghallgatják a vezetési tapasztalatokról.

A lokális károsanyag-kibocsátás csökkentése szempontjából Budapesten is alapvető fontosságú, hogy minél kevesebb fosszilis energiát használjanak fel a közösségi közlekedésben részt vevő járművek. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás célja, hogy az Európai Unió 2050-re karbonsemlegessé váljon. A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a korszerű, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt modern, károsanyag-kibocsátásmentes buszokat az ArrivaBus Kft.-vel és a BKV Zrt.-vel együttműködésében. Hosszú távú cél a közösségi közlekedésben használt járművek zéró emisszióssá tétele, a Budapesti Közlekedési Központ a készülő járműstratégiájában vizsgálja ennek a pontos feltételeit.

 

Forrás: BKK

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...