A Komáromot és Szőnyt délről elkerülő út megvalósítása érdekében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kidolgozza az útszakasz tanulmánytervét és környezetvédelmi hatástanulmányát – mondta el február 23-án Komáromban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
 

 

Mosóczi László hozzátette, a kormány 600 millió forintot biztosít a beruházás előkészítésének költségeire. A projekt tervelőzménnyel nem rendelkezik, így a 12 kilométeres út pontos nyomvonalát nem határozták még meg. Az államtitkár rámutatott, a vidéki nagyvárosok, kiemelt gazdasági térségek közötti gyorsabb eljutást szolgálja a térségben az M81-es gyorsforgalmi út fejlesztése is. A szintén előkészítés alatt álló beruházás az új komáromi Duna-hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a majdani M8 autóútig, így a meglévő főúti összeköttetés felhasználásával, bővítésével köthet össze három gyorsforgalmi utat.

A tervezési feladat közel 120 kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, az M7 autópályán új csomópont létesítésével. A sárbogárdi végpont az M8 gyorsforgalmi út előkészületben lévő, a Balaton mellől Dunaújvároson és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezető szakaszán található – ismertette Mosóczi László.

Czunyiné Bertalan Judit, a Komárom-Esztergom megyei 3-as választókerület országgyűlési képviselőjelöltje elmondta, a komáromi mellett a tatabányai ipari park forgalmát elvezető környei elkerülő út a térség másik olyan beruházása, amely tehermentesíti az érintett településeket és növeli életminőségüket. Ismertette, hogy a tervezett komáromi elkerülő út egy hat pontból álló intézkedéssorozat része, amely a komáromi ipari parki térség közlekedésfejlesztését szolgálja. Ennek része többek között a 13-as út felújítása és egy új ipari parki csomópont kialakítása az 1-es úton.

A komáromi ipari park 200 hektáron terül el, az ide települt vállalatok közel 7000 embernek biztosítanak munkát. Itt működik többek között a gyógyszergyártó Mylan,a BYD elektromosbusz gyára, a hálózati eszközöket előállító Cloud Network Technology, az Alumetal, valamint a dél-koreai SK Battery és SK ON, illetve az autóiparban tevékenykedő Kayser. (MTI)