11° C
Ma 2025. május 23., péntek, Dezső napja van.
11° C
Ma 2025. május 23., péntek, Dezső napja van.
[the_ad id="33201"]
Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Az aggteleki volt Magyarország negyedik nemzeti parkja, de az első olyan volt, amely kifejezetten az élettelen természeti értékek, karsztjelenségek és barlangok védelmére alakult - mondta Rácz András, az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős államtitkára...

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya. A beruházás a hazai gyorsforgalmi úthálózat hosszú távú, fenntartható fejlesztését szolgálja, és hozzájárul a...

Megváltoztak az évszakok

Megváltoztak az évszakok

Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak: „Norvégiában jobb az idő, mint nálunk”; „Ez nem egy májusi túrához való idő.”; vagy „Miért beszélnek felmelegedésről a klímatudósok, amikor májusban kabátban kell...

Megújította építési engedélyét a Gellérthegyi SIKLÓ Kft.

jan 17, 2022 | országjáró

Megújította építési engedélyét a Gellérthegyi SIKLÓ Kft., a tervek szerint 2023 második félévében indul az új sikló – tudatta a cég január 17-én.
 

 

Budapest Főváros Kormányhivatala új építési engedélyt adott ki a Gellért-hegyre tervezett sikló megépítésére a jelenleg hatályos, február 1-jén lejáró engedély mellett, így folytatódhat az építési munkálatok előkészítése. Walton Imre, a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. ügyvezetője azt közölte: a Budavári Önkormányzat kezdeményezésére, egyetértésben a Fővárosi Önkormányzattal, több olyan módosítást hajtottak végre a projekt műszaki tartalmában, amelyek még környezetkímélőbb teszik a beruházást. A terület birtokba vétele után kezdődnek a tereprendezési munkálatok és a régészeti feltárások, majd a tényleges kivitelezés, amely a tervek szerint 13 hónapig tart.

A Gellért-hegyi sikló megépítésével több mint százéves terv válhat valóra. A Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a főváros vérkeringésébe, kitilthatják a városrész forgalmát terhelő, az ottlakók életminőségét negatívan befolyásoló turistabuszokat. Az idegenforgalmi főszezonban naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a Gellért-hegyen.

A Gellért-hegyi sikló egy 300 méteres, kötött pályán haladó, több kocsiból álló elektromos hajtású közlekedési eszköz lesz, amely 72 másodperc alatt teszi meg az utat a Gellért-hegy lábától a tetejére tervezett kilátóig. A beruházás célja a turistabuszforgalom kiváltása és Budapest turisztikai kínálatának gazdagítása – tudatták.

A cég korábban azt közölte: a tervek szerint a sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni. A jármű az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt fog közlekedni. Innen pedig egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. A sikló kabinjai 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel, így a sikló óránként akár 1200 embert is feljuttat a Gellért-hegy tetejére. (MTI)

 

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Az aggteleki volt Magyarország negyedik nemzeti parkja, de az első olyan volt, amely kifejezetten az élettelen természeti értékek, karsztjelenségek és barlangok védelmére alakult - mondta Rácz András, az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős államtitkára...

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya. A beruházás a hazai gyorsforgalmi úthálózat hosszú távú, fenntartható fejlesztését szolgálja, és hozzájárul a...

Megváltoztak az évszakok

Megváltoztak az évszakok

Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak: „Norvégiában jobb az idő, mint nálunk”; „Ez nem egy májusi túrához való idő.”; vagy „Miért beszélnek felmelegedésről a klímatudósok, amikor májusban kabátban kell...