Innen egy 840 méteres új nyomvonalú szakaszt építettünk ki a Mély út nyomvonalához igazodva (a forgalomba helyezés után ez a szakasz a 8527. sz. országos közútként fog szerepelni), amely megkerüli a Szent Mihály temetőt, és becsatlakozik a 84. sz. főútba.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kiemelte: „A kormány korábban sosem látott nagyságrendű fejlesztéseket hajt végre a hazai közúthálózaton. 2010 után adtuk és adjuk át az M85 összes szakaszát. A monstre fejlesztéssorozatban mintegy 138 kilométer hosszú autóút épül az M1-től Sopron érintésével az országhatárig összesen közel 300 milliárd forintból. A most forgalomba helyezett szakaszt az eredetileg jövő tavaszi befejezési határidő előtt hónapokkal birtokba vehetik a közlekedők.”
Barcza Attila, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Egy éve adtuk át az M85 Sopronig tartó szakaszát. Júniusban eljutottunk Balfig. Ma pedig itt állunk a Fertőrákos csomópontig tartó résznél, ezzel a város és a térség legnagyobb fejlesztése valósul meg. Bátran mondhatjuk, hogy ez az út Sopron jövőjére vezet. Gyorsabb és biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé és gazdaságfejlesztő hatása is lesz.”
Farkas Ciprián, Sopron polgármestere hangsúlyozta: „2015 márciusában Orbán Viktor itt írta alá az első Modern Városok Programja szerződést. Azóta számos eredményről számolhatunk be Sopront érintően. A közlekedési infrastruktúrafejlesztés nagy betűkkel van a zászlónkra írva. Ennek része az M85 autóút építése is. Sopron soha nem látott fejlődési pályán van.”
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M85 folytatásával kapcsolatban kiemelte: „Folyamatban van az M85 autóút Fertőrákos csomópont – Sopron országhatár szakasz építése is a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő úttal. A Bécsi dombi alagút építési munkái jól haladnak, a bal járat fejtése már meghaladta az alagútszelvény szerinti 500 métert, a jobb járat pedig elérte a 220 métert. Az útépítés tekintetében a földmunka a végéhez közeledik, folyamatos a műtárgyak és vízépítési munkák kivitelezése is. A szakaszon a gépjármű forgalom, a szükséges üzempróbák és hatósági eljárások lefolytatását követően várhatóan 2024-ben indulhat meg.”
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A terveket az Utiber Kft. készítette, a kivitelezést a DS konzorcium végezte, nettó 20,4 Mrd Forint hazai költségvetési forrásból.
Forrás: NIF