25° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
25° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Megkezdődik a párizsi Tour Triangle építése

dec 1, 2021 | kitekintő

Az épület kritikusainak erőfeszítései ellenére, tizenöt év után végre megkezdődik Párizsban a Tour Triangle felhőkarcoló építése. A különleges, háromszög alakú épület terveit a svájci Herzog & de Meuron stúdió jegyzi; a fejlesztő Unibail-Rodamco-Westfield (URW) novemberben partnerségi megállapodást kötött a francia AXA biztosítási multinacionális vállalat befektetési részlegével, amely a projekt teljes 670 millió eurós költségét finanszírozza.
 

 

A 180 méteres Tour Triangle első építési munkálatai várhatóan az idei év végén kezdődnek meg, és 2026-ban fejeződnek be. A Tour Triangle lesz a legnagyobb felhőkarcoló, amely 1973 óta megjelenik Párizs központi városképén. Az Avenue Ernest-Renan sugárútra tervezett épületben irodák, konferenciaközpont, üzletek, éttermek és egy szálloda kaphat helyet.

Philippe Goujon, annak a 15. kerületnek a polgármestere, ahol a Triangle épülne, az Ouest-France francia napilap szerint fogadkozott, hogy a városi tanácshoz fordul a fejlesztés elhalasztása érdekében. Goujon azzal érvelt, hogy az épület a Covid-19 járvány nyomán már nem felel meg a vállalkozások igényeinek.

 

Eközben a Le Parisien a múlt hónapban nyilvánosságra hozta, hogy a francia nemzeti pénzügyi ügyészség vizsgálatot indított a párizsi polgármesteri hivatal részéről a Viparis, a Tour Triangle területét kezelő, az URW és a párizsi Ile-de-France-i Kereskedelmi és Iparkamara leányvállalatának számító céggel szembeni kivételezés vádjával kapcsolatban. A vizsgálat tovább késleltetheti a projektet, amelyről az URW korábban azt remélte, hogy a 2024-es párizsi olimpiára elkészül.

A Herzog & de Meuron építésziroda 2006-ban kezdte meg a Tour Triangle munkálatait, de – tekintettel a magas épületekre vonatkozó javaslatok ellentmondásosságának Párizsban – a projektet hosszas tervezési és jogi csatározások sorozata késleltette. (Az 1978-ban alapított Herzog & de Meuron számos nagyszabású épületen dolgozott korábban, többek között a londoni Tate Modern galéria bővítésén és a pekingi Madárfészek Olimpiai Stadionon – a szerk.)

A 42 emeletes, 91 351 négyzetméter alapterületű Triangle lenne a harmadik legmagasabb épület Párizs városhatárain belül, a Tour Montparnasse és az Eiffel-torony mögött.

A trapéz alakú alaprajz azt jelenti, hogy Párizs központjából a Tour Triangle egy vékony toronynak fog tűnni, de keletről és nyugatról a teljes szélességében látható lesz.

A tervező, Herzog & de Meuron szerint a formát, amelyet többször hasonlítottak már a Louvre piramisához, egy darab Toblerone-hoz és egy ék alakú brie-hez, úgy tervezték, hogy a belsejében tartózkodók számára maximalizálja a látószöget, miközben csökkenti a szomszédos épületekre vetülő árnyékot. „A Triangle-t Párizsnak és a párizsiaknak terveztük. Ezzel az épülettel leginkább azt szeretnénk elérni, hogy mindenki számára nyitott legyen, és az egész közösséget bevonja” – mondták a stúdió alapítói, Jacques Herzog és Pierre de Meuron az URW-AXA finanszírozási megállapodás bejelentésekor.

A fejlesztő URW szerint, a projekt „a legmagasabb környezetvédelmi építési szabványokat”, valamint „a legjobb hagyományos energiafogyasztást és a párizsi klímaegyezmény célkitűzéseivel összhangban lévő szén-dioxid-kibocsátási pályát” tartalmazza. A Triangle teljes déli oldalán fotovoltaikus paneleket helyeznek el.

 

Forrás: Herzog & de Meuron’s Tour Triangle in Paris set to begin construction (dezeen.com)

Videó: Future Paris – Approved Tour Triangle by Herzog & de Meuron – YouTube

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...