-2° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
-2° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

Elkészült a 444. sz. főút, a Fürjesi út

nov 24, 2021 | országjáró

Az M44 gyorsforgalmi út Kondoros-Békéscsaba szakasz keretében megépült a Fürjesi csomópont, mely a 44. sz. főúttal biztosít kapcsolatot. Ennek folytatásaként, a dél-békési térség Békéscsaba belterületét elkerülő gyorsforgalmi kapcsolatát fogja biztosítani a Fürjesi út. A projekt november 24-i átadó ünnepségén jelen volt Herczeg Tamás, a térség országgyűlési képviselője és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
 

 

A 444. sz. főút, a Fürjesi út megépítése Békéscsaba számára hasonlóan fontos, mint amilyen a gyorsforgalmi út volt. Ez az út fogja majd biztosítani, hogy főként Békés Megye déli részéről az M44 gyorsforgalmi út irányába közlekedők el tudják kerülni várost. Békéscsaba számára ez azt jelenti, hogy az átmenő forgalom kevésbé terheli majd zaj és környezetszennyezéssel a megyeszékhelyet. Az új főúton közlekedőknek pedig nem kell a város lámpás kereszteződéseiben várakozniuk. Gyorsabban és biztonságosabban érhetik el céljaikat.

A Fürjes út kezdő pontja a Kondoros-Békéscsaba szakasz keretében megépült Fürjesi körforgalmú csomópont, mely a 44. sz. főúttal biztosít kapcsolatot. Itt a 44. sz. főút 750 m hosszú szakaszán burkolatmegerősítés végeztek. A nyomvonal a csomópontból indulva a korábbi önkormányzati kezelésű burolt úton halad 5,2 km hosszon egészen a 4432. jelű útig. Kialakítása 2×1 forgalmi sávos összekötő út, mely 444. sz. II. rendű főútként kerül forgalomba helyezésre.

A szakaszon a kezdő körforgalmon kívül még kettő épült: a 47. sz. főút és 4432. jelű út keresztezésében. Ez a Fürjesi út déli végpontja. Mindhárom körforgalmú csomópont bazaltbeton burkolattal, közvilágítással épült.

 

A beruházás során megerősítették és szélesítették a 4432 jelű út 2,1 km hosszú szakaszát is, valamint egy járműosztályozós csomópontot is kialakítottak itt, mely az önkormányzat Ipari Parkjának elérést biztosítja. A forgalomba helyezéssel ez az útszakasz is a 444. sz. főút része lesz.

Az útszakasz mentén új kerékpárút, vagy burkolt szervízút szakaszok épültek, biztosítva a kerékpáros hálózat folytonosságát Békéscsaba külterületén.

A projekt részeként 172 fa, 83 fenyő fa- és csaknem 7000 cserjetelepítésre is sor került.

Herczeg Tamás, a térség országgyűlési képviselője elmondta: Az útszakasz és a körforgalom átadása a békéscsabaiak és a békés megyei lakosság számára is óriási tehermentesítést jelent. A Jaminai és a dél-békéscsabai utak túlterheltségét mi sem mutatta jobban, mint a személy- és teherforgalom eddig a belvárosra koncentrálódtak. Az északi elkerülő út és a Fürjesi elkerülő megépítésének köszönhetően a város mentesül az átmenő forgalomtól, ám ezzel egyidőben új lehetőség nyílik Békés megye gazdasági életének fellendítésére, hiszen a közúti infrastruktúra fejlesztésének köszönhetően élénkül a befektetői környezet, ami remélhetőleg a vállalkozások számának megnövekedését eredményezi majd.

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója kiemelte: A szakasz megépítése során több újdonságot és érdekességet is érdemes megemlíteni. A Magyar Közút Nzrt kérésére a burkolati jelek 5 szakaszban, 5 különböző festékanyaggal készültek, annak érdekében, hogy üzemelési időszakban vizsgálni lehessen az egyes típusok tartósságát.

Az út szélét jelző optika struktúrált jelként készült, mely ráhajtás esetén hangjelzésel figyelmeztet. A csomópontok környezetében kihelyezett kresz-táblák oszlopai nem betonba ágyazva, hanem fém hüvelybe lettek elhelyezve, ezáltal a gyakori megrongálódás miatt szükségessé váló cseréjük burkolatbontás nélkül, könnyebben elvégezhető.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végezte, nettó 5 milliárd forint értékben.

 

Forrás: NIF

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...