Érdekesség továbbá, hogy explicit módon az ammónia is bekerült a rendelettervezet alternatív üzemanyag definíciójába, melynek a hidrogén szektor szempontjából is komoly jelentősége van, bár az ammónia elsősorban tengerhajózási üzemanyagként játszik majd szerepet. Ez Magyarországot kevésbé érinti. Előírás továbbá, hogy e töltőállomásokat legalább 700 bar-os hidrogén kiszolgálására alkalmas diszpenzerekkel kell felszerelni, ami a jelen gyakorlat szerint elsődlegesen személyautók tankolására szolgál. Azonban később azt is megemlíti a tervezet, hogy a hidrogén-töltőállomásoknak a közepes- (LDV) és nehézgépjárművek (HDV) kiszolgálására is alkalmasnak kell lenniük, ami azt jelenti, hogy 350 bar-os hidrogén tankolására alkalmas kútfejnek is lennie kell. E tekintetben fogalmazhatna egyértelműbben is a rendelettervezet. Ugyancsak előírás, hogy – szintén 2030-ra – a TEN-T közúti hálózat mentén folyékony hidrogén (LH2) töltőállomásokat is kell telepíteni, egymástól max. 450 km távolságra. Ez utóbbi kötelezettségnek lehet, hogy a tagállamok ellen fognak állni, mert egyelőre nincs a piacon folyékony hidrogént használó teherautó. Mindössze egyetlen német gyártó terveiben szerepel a jövőre nézve LH2 kamion piacra bocsátása. A kiegészítő jellegű előírások között szerepel, hogy hidrogént is ’ad hoc’ jelleggel lehessen tankolni, azaz ne kelljen előzetes szerződés vagy más formalitás.
A fit for 55 csomag elérhetősége: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_3541
A témával bővebben a 2021. szeptemberi Hidrogén Hírlevél foglalkozik: Hidrogén Hírlevél (hfc-hungary.org)