9° C
Ma 2024. április 19., péntek, Emma napja van.
9° C
Ma 2024. április 19., péntek, Emma napja van.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...

Letették a mohácsi országos közforgalmú kikötő alapkövét

szept 23, 2021 | országjáró

Csaknem nyolcmilliárd forintból létesül új országos közforgalmú kikötő Mohácson. A létesítmény alapkövét ünnepélyes keretek között tették le szeptember 23-án.
 

 

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az eseményen azt mondta, „a lendületes és eredményes közlekedésfejlesztés a sikeres gazdaságélénkítés alapja”, egyben „a helyi életminőségét is jelentős részben meghatározó tényező”. Szavai szerint a 7,8 milliárd forint összértékű beruházással megépülő, három közlekedési módot összekapcsoló áruforgalmi csomópont megerősíti Mohács regionális szerepét, hiszen a korszerű kikötői infrastruktúra vonzó, versenyképes logisztikai szolgáltatást nyújt majd a térség vállalkozásai számára. Az államtitkár hozzátette: a beruházás klímavédelmi célokat is szolgál, és jól illeszkedik a kormányzat ez irányú stratégiájába, hiszen segítségével növelhető a régióban a közútinál jóval kisebb környezetterhelést jelentő vízi, jelen esetben folyami és vasúti áruszállítások aránya. Kiemelte: a Duna meghatározó európai közlekedési folyosóként lehetőséget teremthet a közutak tehermentesítésére, számos kamion kiváltására, az általuk elszállított árumennyiség folyami célba juttatására is. Hozzátette: a magyar belvízi hajózás, áruszállítás fejlesztése, környezetterhelésének csökkentése érdekében elkötelezett a magyar kormány, így – többek között – a magyar hajópark alternatív üzemanyagokra átállítása, és a hajózási útvonalak környezetvédelmi szempontoknak megfelelő fejlesztése is napirenden van.

Azt mondta, hogy a hazai belvízi hajózás versenyképességének növelése érdekében a közelmúltban több fejlesztés is történt, így például intelligens bójákat és kitűző hajókat szereztek be, míg a csepeli szabadkikötőben folyami, közúti és vasúti gépjárművek cseppfolyósított földgáz-ellátásának biztosítására töltőpont létesült. Kitért arra, hogy az ITM egy olyan komplex árufuvarozási ösztönző program összeállításán dolgozik, amely a vasúti és közúti mellett a vízi teherszállításra is kiterjed, továbbá „a kormány folyamatos korszerűsítésekkel, bővítésekkel közelíti a közlekedési hálózatok minőségét a társadalmi elvárásokhoz és a gazdasági szereplők igényeihez”. Úgy vélekedett, Mohácsot a kikötőfejlesztés bekapcsolja az európai gazdasági vérkeringésbe és hozzájárul a helyi növekedés élénküléséhez, a foglalkoztatás bővüléséhez.

 

Hargitai János, Mohács térségének országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a beruházás kapcsolódik az M6-os autópálya befejező, országhatárig tartó szakaszának megépítéséhez, a tervezés alatt álló mohácsi Duna-híd létesítéséhez és egyéb, a városban zajló fejlesztésekhez, egyben a mohácsi csata 500. évfordulójára való felkészülés jegyében zajló beruházásokhoz is. Közölte: mindezek együtt jelentősen erősítik a Duna-parti város szerepét a régióban és Magyarországon.

Pávkovics Gábor, Mohács polgármestere úgy vélekedett, a kikötő megépítésével, a híd létrehozásával és a további közúti közlekedési kapcsolatok fejlesztésével nemcsak az agrárium és az élelmiszer-feldolgozás, de a logisztika tekintetében is vezető szerepet tölthet be a város a térségben.

Őri László, a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke beszédében azt mondta: a kormány és a település hosszú ideje folyamatos, töretlen együttműködésének köszönhető mohácsi beruházások nemcsak a megyére, de az egész régióra kihatnak.

A sajtó rendelkezésére bocsátott írásos összegzés szerint az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (Ikop) 7,6 milliárd forintos támogatásából és a mohácsi önkormányzat 230 millió forintos forrásából – várhatóan 2023 végére elkészülő – beruházás célja, hogy kielégítse a térségben jelentkező áruforgalmi igényeket, egyben erősíti majd Mohács regionális szerepét és vonzó, versenyképes logisztikai szolgáltatást nyújt a régió vállalkozásainak. Közölték: a fejlesztés részeként megépítik a kikötő fogadó és üzemviteli épületét, egy több mint 300 méternyi partfalat létesítenek, három hajóállást alakítanak ki, valamint a kikötő bő 2,5 hektáros területén konténerek tárolására szolgáló burkolt szabadtéri tárolót, emelő- és szállítóberendezéseket létesítenek. Átépítik továbbá a közúti csomópontot és biztosítják az újonnan beépített területek közműellátását, átépítik és korszerűsítik a meglévő vasúti vágányokat. (MTI, fotó: Mohács Város Önkormányzata/Facebook)

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...