Hargitai János, Mohács térségének országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a beruházás kapcsolódik az M6-os autópálya befejező, országhatárig tartó szakaszának megépítéséhez, a tervezés alatt álló mohácsi Duna-híd létesítéséhez és egyéb, a városban zajló fejlesztésekhez, egyben a mohácsi csata 500. évfordulójára való felkészülés jegyében zajló beruházásokhoz is. Közölte: mindezek együtt jelentősen erősítik a Duna-parti város szerepét a régióban és Magyarországon.
Pávkovics Gábor, Mohács polgármestere úgy vélekedett, a kikötő megépítésével, a híd létrehozásával és a további közúti közlekedési kapcsolatok fejlesztésével nemcsak az agrárium és az élelmiszer-feldolgozás, de a logisztika tekintetében is vezető szerepet tölthet be a város a térségben.
Őri László, a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke beszédében azt mondta: a kormány és a település hosszú ideje folyamatos, töretlen együttműködésének köszönhető mohácsi beruházások nemcsak a megyére, de az egész régióra kihatnak.
A sajtó rendelkezésére bocsátott írásos összegzés szerint az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (Ikop) 7,6 milliárd forintos támogatásából és a mohácsi önkormányzat 230 millió forintos forrásából – várhatóan 2023 végére elkészülő – beruházás célja, hogy kielégítse a térségben jelentkező áruforgalmi igényeket, egyben erősíti majd Mohács regionális szerepét és vonzó, versenyképes logisztikai szolgáltatást nyújt a régió vállalkozásainak. Közölték: a fejlesztés részeként megépítik a kikötő fogadó és üzemviteli épületét, egy több mint 300 méternyi partfalat létesítenek, három hajóállást alakítanak ki, valamint a kikötő bő 2,5 hektáros területén konténerek tárolására szolgáló burkolt szabadtéri tárolót, emelő- és szállítóberendezéseket létesítenek. Átépítik továbbá a közúti csomópontot és biztosítják az újonnan beépített területek közműellátását, átépítik és korszerűsítik a meglévő vasúti vágányokat. (MTI, fotó: Mohács Város Önkormányzata/Facebook)