-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Debreceni villamosvonalon tesztelik a Magyarországon egyedülálló ütközéselhárító rendszert

júl 13, 2021 | praxis

Német tőke és magyar szaktudás eredménye az az innovatív ütközéselhárító rendszer, melyet július 13-án sajtótájékoztatón mutattak be a Debreceni Közlekedési Vállalat – DKV – telephelyén.
 

 

Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke mérföldkőnek nevezte a napot, hiszen Magyarországon egyedülálló módon Debrecenben helyezik üzembe július közepétől a város polgárait védő technológiát, amely Frankfurtban és Amszterdamban már 40 százalékkal csökkentette a közösségi közlekedésben bekövetkező balesetek számát.

A villamosok elejében elhelyezett radarok és kamerarendszerek, valamint a vezérlőegységek a Bosch hatvani gyárában készültek. A rendszer 70-80 méteres távolságból képes érzékelni a veszélyt, és azonnal fény- és hangjelzést továbbít a villamos vezetőjének, aki gyorsabban tud reagálni.

Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója hangsúlyozta, Nyugat-Európában sikerrel alkalmazzák ezt a rendszert, amely az utasok biztonságát és a villamosvezetők jártasságát segíti a balesetek kivédésében. Kifejtette, a féléves tesztüzem alatt fontos információkat szolgáltat a rendszer mind a járművezetők, mind a DKV részére is. Reményét fejezte ki, hogy a többi közlekedési társaság is fogja alkalmazni az ütközéselhárító rendszert.

Barcsa Lajos alpolgármester elmondta, a Debrecen 2030 projekt keretében kiemelt figyelmet kap a közösségi közlekedés fejlesztése, biztonságossá tétele. Az öt évvel ezelőtt beindított 2-s villamosvonalon 130 baleset történt, a villamosokban keletkezett anyagi kár elérte a 70 millió forintot. Éppen ezért a Bosch által kifejlesztett technológia kulcsszerepet játszhat a villamosbalesetek megelőzésében – fejtette ki. (MTI)

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...