-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Árvízvédelmi beruházások fejeződtek be az Alsó-Tiszán és a Maroson

ápr 23, 2021 | országjáró

Partbiztosítások kialakításával és a Maros ferencszállási kanyarulatának rendezésével növelték az árvízvédelmi biztonságot az Alsó-Tisza-vidékén – közölte az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság PR-referense.
 

 

Nagyszöllősi Nóra közölte, a 4 milliárd forintos összköltségű, uniós támogatással megvalósított projekt célja a levelényi, lúdvári és algyői partbiztosítások megerősítése, helyreállítása, illetve a Maros ferencszállási kanyarulatának rendezése, a térség árvízi biztonságának javítása, az árvízi kockázatok csökkentése volt.

A folyómeder folyamatos változása miatt az Alsó-Tiszán néhol már veszélyesen megközelítette egy-egy kanyarulat az árvízvédelmi töltéseket, így ezeken a helyeken elengedhetetlen volt a partvédő művek rekonstrukciója.

A Maroson lévő ferencszállási kanyarulat partbiztosítása sem nyújtott már kellő garanciát, ezért az árvízvédelmi töltés védelmi képességének megőrzése érdekében itt is indokolttá vált a beavatkozás. 619 folyóméter hosszon új nyomvonalra került a töltés, megerősítették a partvédő művet, illetve a folyó jobb partján a meder-él korrekciója is megtörtént. A projekt nyolc dél-alföldi település – köztük Makó, Szeged, Hódmezővásárhely és Szentes – közigazgatási területére terjedt ki.

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság konzorciuma valósította meg a beruházást, amelynek hatására nemcsak a térség árvízi biztonság javul, hanem ezzel együtt a régió lakosainak élet- és vagyonbiztonsága, illetve nem utolsó sorban az agrárterületek védelme is biztosítottabbá válik a jövőben. (MTI)

 

Fotó: ATIVIZIG

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...