22° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
22° C
Ma 2024. július 26., péntek, Anna és Anikó napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Közösségi tervezéssel készült el a Római-part jövőképe

ápr 7, 2021 | országjáró

Elkészült a Római-part jövőképe a helyi érintettek és a Római-partot látogató budapestiek javaslatai, észrevételei alapján. A Fővárosi Önkormányzat, együttműködve Óbuda-Békásmegyer önkormányzatával, kérdőívvel, közösségi tervezési eseményekkel segítette a közös vízió kialakítását.
 

 

A Római-part árvízvédelmét övező hosszas vitákat követően a főváros 2020 elején határozatba foglalta, hogy készüljön el a Római-part jövőképe és fejlesztési koncepciója széleskörű társadalmi bevonással, közösségi tervezés keretében. Az első lépést jelentő jövőkép hivatott a területhasználat alapelveit és a parthasználattal kapcsolatos elvárásokat rögzíteni, egyaránt megadva az árvízvédelmi mű műszaki tervezésének sarokköveit és a további fejlesztések irányait.

Tavaly szeptemberben a Római-partot szerető, használó budapestiek találkozhattak azzal a kérdőívvel, amely feltette a kérdést: milyennek szeretnéd látni a Római-partot 20 év múlva? Másfél hónap alatt közel 4500 kitöltő nyilatkozott arról, hogy mit tart a terület legfőbb értékeinek, mi az, amin változtatna, és ezeket szem előtt tartva hogyan képzeli a Római-part jövőjét. Ezzel párhuzamosan a helyi érintettek csoportjait – a vendéglátósokat, a vízisportok szervezőit, a helyben lakókat, a terület fejlesztése kapcsán rengeteg önkéntes munkát vállaló civileket – online beszélgetések keretében szólította meg a Fővárosi Önkormányzat.

A különböző hátterű érintettektől, érdeklődőktől kapott információk alapján meglehetősen egységes kép rajzolódott ki. A Római-partot úgy kell fejleszteni, alakítani, hogy megőrizze fekvéséből és múltjából következő egyedi, sajátos karakterét, hangulatát, szellemiségét, amely a más fővárosi Duna-parti helyszínek között is egyedülállóvá teszi. Az idős fák, a zöldfelületekkel kísért kavicsos Duna-parti föveny a terület legfőbb vonzereje, és egyetértés van abban is, hogy a Római-part elsődlegesen a rekreáció, az üdülés és a szabadidősportok helyszíne. Fontos, hogy sokféle korú, érdeklődésű, anyagi helyzetű látógató számára tudjon kikapcsolódást, örömöt, elérhető szolgáltatásokat nyújtani, és a Római-part fejlődésében mindig középpontban álló evezős sportélet fejlesztésének fontosságával is a legtöbb megnyilatkozó egyetértett.

A párbeszéd során természetesen azok a vitás helyzetek, konfliktusok is napvilágra kerültek, ahol további egyeztetésekre, közös gondolkodásra van szükség a mindenkinek megfelelő megoldások megtalálására.

A tervek szerint ez év során megkezdődik a közösségi tervezés újabb köre, amelyben lehetőség nyílik a fejlesztendő helyzetek részleteit is megvizsgálni, és ezzel párhuzamosan elindul az árvízvédelmi lehetőségek beazonosítása, összehasonlítása is. A főváros által megkezdett közös munka célja, hogy a Római-part 20, vagy akár 200 év múlva is Budapest sokak által szeretett és használt kikapcsolódási helyszíne legyen.

A tavaly ősszel megkezdett közösségi tervezési folyamat eredményeként elkészült jövőkép-dokumentum, valamint minden háttérinformáció megtalálható a romai.budapest.hu oldalon.

 

Fotó: Fortepan

 

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...