21° C
Ma 2024. május 25., szombat, Orbán napja van.
21° C
Ma 2024. május 25., szombat, Orbán napja van.
Rémálom a Forum Romanum alatti alagútfúrás

Rémálom a Forum Romanum alatti alagútfúrás

Rémálomról beszélt a Forum Romanum alatti fúrással kapcsolatban Andrea Sciotti mérnök, az olasz főváros ókori történelmi központjában zajló metróvonal-építés műszaki vezetője, amikor a külföldi sajtónak bemutatta a legújabb állomásokat május 23-án.    Andrea...

Tervezői közbeszerzés elővárosi vasútvonalak korszerűsítésére

márc 12, 2021 | praxis

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) március 12-én kiírta a tervezési közbeszerzést a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal felújítására. A kiírással megindulhat a két legrosszabb állapotú budapesti elővárosi vasútvonal korszerűsítése.

 

„A beruházások végére az elképzelések szerint részben kétvágányú, 80-120 kilométer per órával járható, villamosított vonalakon a belső szakaszokon 10-15, a külsőkön 30 percenként követik majd egymást a szerelvények minden irányban, az akadálymentes megállókban pedig kulturált környezet, P+R gépkocsiparkolók és B+R kerékpártárolók várják majd az utasokat” – közölték.

A felhívásra jelentkezőknek több lépcsőben, ütemezetten „végig kell vinniük a teljes tervezési folyamatot”. Először döntéselőkészítő tanulmányokat kell szakaszonként letenniük az asztalra, azután az ezek alapján megszülető döntések nyomán el kell készíteniük az engedélyezési, kiviteli terveket és a kapcsolódó dokumentációt.

„A kormány álláspontja, hogy az agglomerációban vagy Budapest külső kerületeiben élők ugyanolyan fontosak, mint a belvárosiak, ezért is kell fejleszteni az elővárosi kötöttpályás közlekedést” – hangsúlyozták. Az agglomerációs vasúti stratégia készítésekor végzett felmérések szerint gyakorlatilag kétszer annyian használnák az elővárosi vasutakat, ha mennyiségben és minőségben javulna a szolgáltatás. Ugyanakkor a felújítás után a veresegyházi vonalon az eddigi háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám – tették hozzá. „Célunk, hogy a Budapesthez közeli legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetést kínáljunk mindkét vonalon, Veresegyház és Lajosmizse felől is. A vonalak mentén élők véleményét, javaslatait várjuk a tervezéshez, ennek érdekében két honlapot is indítottunk, ahol részletes kérdőív várja a vonalak mentén élők válaszait” – idézték a közleményben Vitézy Dávidot, a BFK vezérigazgatóját. (MTI)

 

Rémálom a Forum Romanum alatti alagútfúrás

Rémálom a Forum Romanum alatti alagútfúrás

Rémálomról beszélt a Forum Romanum alatti fúrással kapcsolatban Andrea Sciotti mérnök, az olasz főváros ókori történelmi központjában zajló metróvonal-építés műszaki vezetője, amikor a külföldi sajtónak bemutatta a legújabb állomásokat május 23-án.    Andrea...