17° C
Ma 2024. szeptember 10., kedd, Nikolett és Hunor napja van.
17° C
Ma 2024. szeptember 10., kedd, Nikolett és Hunor napja van.
Éjszakai találkozás a tudományokkal a Műegyetemen

Éjszakai találkozás a tudományokkal a Műegyetemen

Több mint 70 remek program, ami biztosan ébren tart a műegyetemi Kutatók Éjszakáján, szeptember 27-én.   A Műegyetem idén több mint 70 programmal széles körben mutatja be a tudományok iránt érdeklődőknek a BME-n folyó kutatómunkát a Kutatók Éjszakáján. Ahogy az...

Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket?

Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket?

Azzal szinte mindenki tisztában van, hogy a Z generáció tagjai a munkahelyeken és egyéb szociális környezetben is másféle elvárásokat támasztanak, mint az idősebb korosztályok, ám Bereczki Enikő generációkutató szerint ezek jó része tiszteletre méltó igény:...

Tervezői közbeszerzés elővárosi vasútvonalak korszerűsítésére

márc 12, 2021 | praxis

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) március 12-én kiírta a tervezési közbeszerzést a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal felújítására. A kiírással megindulhat a két legrosszabb állapotú budapesti elővárosi vasútvonal korszerűsítése.

 

„A beruházások végére az elképzelések szerint részben kétvágányú, 80-120 kilométer per órával járható, villamosított vonalakon a belső szakaszokon 10-15, a külsőkön 30 percenként követik majd egymást a szerelvények minden irányban, az akadálymentes megállókban pedig kulturált környezet, P+R gépkocsiparkolók és B+R kerékpártárolók várják majd az utasokat” – közölték.

A felhívásra jelentkezőknek több lépcsőben, ütemezetten „végig kell vinniük a teljes tervezési folyamatot”. Először döntéselőkészítő tanulmányokat kell szakaszonként letenniük az asztalra, azután az ezek alapján megszülető döntések nyomán el kell készíteniük az engedélyezési, kiviteli terveket és a kapcsolódó dokumentációt.

„A kormány álláspontja, hogy az agglomerációban vagy Budapest külső kerületeiben élők ugyanolyan fontosak, mint a belvárosiak, ezért is kell fejleszteni az elővárosi kötöttpályás közlekedést” – hangsúlyozták. Az agglomerációs vasúti stratégia készítésekor végzett felmérések szerint gyakorlatilag kétszer annyian használnák az elővárosi vasutakat, ha mennyiségben és minőségben javulna a szolgáltatás. Ugyanakkor a felújítás után a veresegyházi vonalon az eddigi háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám – tették hozzá. „Célunk, hogy a Budapesthez közeli legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetést kínáljunk mindkét vonalon, Veresegyház és Lajosmizse felől is. A vonalak mentén élők véleményét, javaslatait várjuk a tervezéshez, ennek érdekében két honlapot is indítottunk, ahol részletes kérdőív várja a vonalak mentén élők válaszait” – idézték a közleményben Vitézy Dávidot, a BFK vezérigazgatóját. (MTI)

 

Éjszakai találkozás a tudományokkal a Műegyetemen

Éjszakai találkozás a tudományokkal a Műegyetemen

Több mint 70 remek program, ami biztosan ébren tart a műegyetemi Kutatók Éjszakáján, szeptember 27-én.   A Műegyetem idén több mint 70 programmal széles körben mutatja be a tudományok iránt érdeklődőknek a BME-n folyó kutatómunkát a Kutatók Éjszakáján. Ahogy az...

Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket?

Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket?

Azzal szinte mindenki tisztában van, hogy a Z generáció tagjai a munkahelyeken és egyéb szociális környezetben is másféle elvárásokat támasztanak, mint az idősebb korosztályok, ám Bereczki Enikő generációkutató szerint ezek jó része tiszteletre méltó igény:...