19° C
Ma 2023. június 08., csütörtök, Medárd napja van.
19° C
Ma 2023. június 08., csütörtök, Medárd napja van.
Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szab a kormány a jövőben a külterületek belterületbe vonásának, különösen a balatoni térségben – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) építészeti államtitkára június 8-án Balatonfüreden a Portfolio Balaton Business Forum 2023 rendezvényen.  ...

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

11 százalék. Az eredeti tervekhez képest átlagosan ekkora pluszköltséget jelent az ágazat szereplőinek az utómunkák elvégzése. Az építőipari szoftverét a magyar piacon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar 15 európai országban* – köztük Magyarországon –, összesen...

Tervezői közbeszerzés elővárosi vasútvonalak korszerűsítésére

márc 12, 2021 | praxis

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) március 12-én kiírta a tervezési közbeszerzést a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal felújítására. A kiírással megindulhat a két legrosszabb állapotú budapesti elővárosi vasútvonal korszerűsítése.

 

„A beruházások végére az elképzelések szerint részben kétvágányú, 80-120 kilométer per órával járható, villamosított vonalakon a belső szakaszokon 10-15, a külsőkön 30 percenként követik majd egymást a szerelvények minden irányban, az akadálymentes megállókban pedig kulturált környezet, P+R gépkocsiparkolók és B+R kerékpártárolók várják majd az utasokat” – közölték.

A felhívásra jelentkezőknek több lépcsőben, ütemezetten „végig kell vinniük a teljes tervezési folyamatot”. Először döntéselőkészítő tanulmányokat kell szakaszonként letenniük az asztalra, azután az ezek alapján megszülető döntések nyomán el kell készíteniük az engedélyezési, kiviteli terveket és a kapcsolódó dokumentációt.

„A kormány álláspontja, hogy az agglomerációban vagy Budapest külső kerületeiben élők ugyanolyan fontosak, mint a belvárosiak, ezért is kell fejleszteni az elővárosi kötöttpályás közlekedést” – hangsúlyozták. Az agglomerációs vasúti stratégia készítésekor végzett felmérések szerint gyakorlatilag kétszer annyian használnák az elővárosi vasutakat, ha mennyiségben és minőségben javulna a szolgáltatás. Ugyanakkor a felújítás után a veresegyházi vonalon az eddigi háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám – tették hozzá. „Célunk, hogy a Budapesthez közeli legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetést kínáljunk mindkét vonalon, Veresegyház és Lajosmizse felől is. A vonalak mentén élők véleményét, javaslatait várjuk a tervezéshez, ennek érdekében két honlapot is indítottunk, ahol részletes kérdőív várja a vonalak mentén élők válaszait” – idézték a közleményben Vitézy Dávidot, a BFK vezérigazgatóját. (MTI)

 

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szab a kormány a jövőben a külterületek belterületbe vonásának, különösen a balatoni térségben – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) építészeti államtitkára június 8-án Balatonfüreden a Portfolio Balaton Business Forum 2023 rendezvényen.  ...

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

11 százalék. Az eredeti tervekhez képest átlagosan ekkora pluszköltséget jelent az ágazat szereplőinek az utómunkák elvégzése. Az építőipari szoftverét a magyar piacon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar 15 európai országban* – köztük Magyarországon –, összesen...