-3° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
-3° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

Új, teljesen automatizált metróvonal épült Kínában

febr 18, 2021 | kitekintő

A shenzheni Jiang & Associates Design (J&A) cég a londoni Sepanta Design stúdióval együttműködve a természetben fellelhető formák és minták alapján alkotta meg az első pilóta nélküli metróvonal állomásainak arculatát a kínai Szecsuán tartomány fővárosában, Chengduban.

 

Az állomásokat úgy tervezték, hogy hasson a látogatók érzéseire. A 13 állomás mindegyike folyékony formákat és sejtmintákat idéz, amelyeket a selyemszövés helyi hagyományai, valamint a környező parkokban található növény- és állatvilág ihletett. A teljesen automatikus, 22 kilométeres vonal építését 2016-ban kezdték, a meglévő Chengdu metróhálózat bővítéseként.

A 9-es vonal a Szecsuán tartomány fővárosának délkeleti és északnyugati része között fut, és Kína nyugati részének első pilóta nélküli metróvonal: a járművezetők helyett 5G mobilhálózaton kommunikálnak egymással a metrószerelvények.

A tervezők szerint a projekt célja az volt, hogy olyan tereket alkossanak, amelyek „teljesen megváltoztatják az emberek elképzeléseit” arról, hogy milyenek lehetnek a metróállomások. „A Chengdu metróállomások nem csupán tranzitpontok lesznek, hanem olyan emlékezetes terek, amelyek az utasok saját kultúrájának művészi és futurisztukus kifejeződése” – mondta Reza Esmaeeli, a Sepanta Design alapítója és a Chetwoods Architects design igazgatója.

A Jincheng Avenue állomáson például a jegycsarnokot ívelt, lila színű oszlopok világítják meg, amelyek egy közeli tó lótuszvirágaira emlékeztetnek, míg a Cuqiao állomás sétányának mennyezetén selyemhernyógubókra emlékeztető fények vannak felszerelve.

A Chengdu Metróvonal olyan kínai városok nyomdokaiba lép, mint Sanghaj és Guangzhou, – amelyekben 2010-től vezető nélküli metrók üzemelnek -, illetve Peking – ahol 2017-ben nyitották meg a vezető nélküli Yanfan vonalat.

A Chengdu metró 2010-ben indította el első vonalát, az 1-es vonalat. Eddig több mint 6 milliárd utast szállított, az átlagos napi utasszám meghaladja a 4 milliót.

 

Forrás: Chengdu reveals „futuristic” stations for its fully-automated metro Line 9 (dezeen.com)

 

Fotó: dezeen

 

Videó: https://www.facebook.com/xiwangchengdu/videos/2337224733088172/?t=5

 

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...