4° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
4° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Nem épül meg az új terminál a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren

febr 11, 2021 | kitekintő

A francia kormány úgy döntött, hogy lemond a párizsi Charles de Gaulle repülőtér bővítéséről, elavultnak minősítette az elképzelést az éghajlatváltozás elleni küzdelem korában – jelentette be február 11-én Barbara Pompili, az ökológiai átmenetért felelős miniszter.

 

A kormány megkérte a párizsi repülőtereket működtető ADP cégcsoportot, amelynek az állam a legfőbb részvényese, hogy „mondjon le a projektről, és dolgozzon ki egy új, a környezetvédelemmel és a klímaváltozás elleni küzdelem céljaival összhangban álló elképzelést” – mondta a tárcavezető a Le Monde című napilapban megjelent interjúban.

A tervezett negyedik terminál 2037-re készült volna el, és évente 40 millió utas kiszolgálására lett volna alkalmas. „Ez egy elavult projekt, amely nem felel meg a kormány környezetvédelmi politikájának, és egy teljesen átalakulóban lévő ágazat követelményeinek, amely a jövő zöld repülőgépeire tekint már” – fogalmazott a miniszter.

A 7 és 9 milliárd euró közöttire becsült megaberuházás, amely ellen környezetvédő szervezetek és helyi önkormányzati képviselők is tiltakoztak, így nem fog megkezdődni. A Le Monde úgy értesült, hogy a kormány arra kérte az ADP-t, hogy tegyen javaslatot „egy másfajta elképzelésre, amely nem a repülőtér kapacitásainak növelésére koncentrál”.

„Továbbra is szükségünk lesz repülőgépekre, de a cél az, hogy a légteret észszerűbben használjuk ki, és hogy az ágazatban csökkenjen az üvegházhatású gázok kibocsátása” – hangsúlyozta Barbara Pompili.

A bejelentést megelőző nap mutatta be a kormány az úgynevezett polgári klímakonvenció javaslatai alapján kidolgozott klímavédelmi törvénytervezetét, amelyet a baloldal és a környezetvédő szervezetek is bíráltak, mert nem tartották eléggé ambiciózusnak.

A negyedik terminál megépítését tavaly júliusban a környezetvédelmi hatóság sem támogatta, miután a projektben nem szerepelt, hogyan kívánja Franciaország a nemzetközi kötelezettségvállalásait teljesíteni az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, miközben növeli a repülőgépforgalmát. A koronavírus-járvány miatt lecsökkent légi forgalom pedig azt is megkérdőjelezte, hogy az utasforgalom folyamatosan nőni fog a jövőben, és emiatt bővíteni kellene a repülőtéri kapacitásokat. (MTI)

 

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...