14° C
Ma 2024. április 18., csütörtök, Andrea és Ilma napja van.
14° C
Ma 2024. április 18., csütörtök, Andrea és Ilma napja van.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...

Átadták a Szászsebes-Gyulafehérvár autópályaszakaszt

dec 3, 2020 | országjáró

Lucian Bode román szállításügyi miniszter jelenlétében december 3-án átadták a Szászsebest Tordával összekötő A10-es autópálya Szászsebes és Gyulafehérvár közötti csaknem 15 kilométeres szakaszát.

 

A 70 kilométeresre tervezett A10-es pálya az A1-es dél-erdélyi és az A3-as észak-erdélyi autópályát köti össze. A most átadott szakasz a dél-erdélyi autópályától kanyarodik észak felé, de nem ér össze az észak-erdélyi autópályától dél felé kanyarodó – 2018 júniusában átadott – Tordától Nagyenyedig vezető pályával. A Nagyenyed és Gyulafehérvár közötti több mint 25 kilométeres közbeeső szakasz átadása ugyanis csak 2021-ben várható.

Az autópályaszakaszt úgy nyitják meg három nappal a romániai parlamenti választások előtt, hogy a munkálatoknak csak a 92,6 százalékát végezte el a kivitelező. A kormány képviselői úgy ítélték meg, hogy a munka hátralévő része a forgalom mellett is elvégezhető.

Lucian Bode szállításügyi miniszter az avatóünnepségen felidézte: a most megnyitott szakasznak 2016 végére kellett volna megépülnie. A tárcavezető szerint elsősorban az állami intézmények koordinációjának hiánya vezetett a négyéves késéshez. Megemlítette: ez az a szakasz, ahol például négy évet tartott a magasfeszültségű villanyvezeték négy oszlopának elköltöztetése a pálya nyomvonaláról. Úgy vélte azonban, hogy a botladozások a múlt jellemzői voltak. Ludovic Orban jobboldali kormánya ugyanis alapjaiban változtatta meg az állami intézmények koordinációját.

A most átadott szakaszt az olasz Impresa Pizzarotti és a román Pomponio Constructii társaságok konzorciuma építette. A teljes 17 kilométeres szakasz (amelyből most 15,8-at adtak át) áfa nélkül 541,73 millió lejbe (39,55 milliárd forint) kerül. (MTI)

 

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...