9° C
Ma 2025. május 24., szombat, Eszter és Eliza napja van.
9° C
Ma 2025. május 24., szombat, Eszter és Eliza napja van.
[the_ad id="33201"]
Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Az aggteleki volt Magyarország negyedik nemzeti parkja, de az első olyan volt, amely kifejezetten az élettelen természeti értékek, karsztjelenségek és barlangok védelmére alakult - mondta Rácz András, az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős államtitkára...

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya. A beruházás a hazai gyorsforgalmi úthálózat hosszú távú, fenntartható fejlesztését szolgálja, és hozzájárul a...

Megváltoztak az évszakok

Megváltoztak az évszakok

Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak: „Norvégiában jobb az idő, mint nálunk”; „Ez nem egy májusi túrához való idő.”; vagy „Miért beszélnek felmelegedésről a klímatudósok, amikor májusban kabátban kell...

Átadták a Szászsebes-Gyulafehérvár autópályaszakaszt

dec 3, 2020 | országjáró

Lucian Bode román szállításügyi miniszter jelenlétében december 3-án átadták a Szászsebest Tordával összekötő A10-es autópálya Szászsebes és Gyulafehérvár közötti csaknem 15 kilométeres szakaszát.

 

A 70 kilométeresre tervezett A10-es pálya az A1-es dél-erdélyi és az A3-as észak-erdélyi autópályát köti össze. A most átadott szakasz a dél-erdélyi autópályától kanyarodik észak felé, de nem ér össze az észak-erdélyi autópályától dél felé kanyarodó – 2018 júniusában átadott – Tordától Nagyenyedig vezető pályával. A Nagyenyed és Gyulafehérvár közötti több mint 25 kilométeres közbeeső szakasz átadása ugyanis csak 2021-ben várható.

Az autópályaszakaszt úgy nyitják meg három nappal a romániai parlamenti választások előtt, hogy a munkálatoknak csak a 92,6 százalékát végezte el a kivitelező. A kormány képviselői úgy ítélték meg, hogy a munka hátralévő része a forgalom mellett is elvégezhető.

Lucian Bode szállításügyi miniszter az avatóünnepségen felidézte: a most megnyitott szakasznak 2016 végére kellett volna megépülnie. A tárcavezető szerint elsősorban az állami intézmények koordinációjának hiánya vezetett a négyéves késéshez. Megemlítette: ez az a szakasz, ahol például négy évet tartott a magasfeszültségű villanyvezeték négy oszlopának elköltöztetése a pálya nyomvonaláról. Úgy vélte azonban, hogy a botladozások a múlt jellemzői voltak. Ludovic Orban jobboldali kormánya ugyanis alapjaiban változtatta meg az állami intézmények koordinációját.

A most átadott szakaszt az olasz Impresa Pizzarotti és a román Pomponio Constructii társaságok konzorciuma építette. A teljes 17 kilométeres szakasz (amelyből most 15,8-at adtak át) áfa nélkül 541,73 millió lejbe (39,55 milliárd forint) kerül. (MTI)

 

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Negyvenéves az Aggteleki Nemzeti Park

Az aggteleki volt Magyarország negyedik nemzeti parkja, de az első olyan volt, amely kifejezetten az élettelen természeti értékek, karsztjelenségek és barlangok védelmére alakult - mondta Rácz András, az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős államtitkára...

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Szeptemberben kezdődik az M1-es autópálya fejlesztése

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya. A beruházás a hazai gyorsforgalmi úthálózat hosszú távú, fenntartható fejlesztését szolgálja, és hozzájárul a...

Megváltoztak az évszakok

Megváltoztak az évszakok

Az idei tavasz a tavalyinál sokkal hidegebb, ezért nem meglepő, hogy május közepén sokan panaszkodtak: „Norvégiában jobb az idő, mint nálunk”; „Ez nem egy májusi túrához való idő.”; vagy „Miért beszélnek felmelegedésről a klímatudósok, amikor májusban kabátban kell...