-2° C
Ma 2025. február 05., szerda, Ágota és Ingrid napja van.
-2° C
Ma 2025. február 05., szerda, Ágota és Ingrid napja van.

Geotechnikus kollégát vagy céget keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda talajmechanikus mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó kollégát keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...

Statikus tervezőt keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda tartószerkezet tervező mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó tervezőt keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...

Átadták a Szászsebes-Gyulafehérvár autópályaszakaszt

dec 3, 2020 | országjáró

Lucian Bode román szállításügyi miniszter jelenlétében december 3-án átadták a Szászsebest Tordával összekötő A10-es autópálya Szászsebes és Gyulafehérvár közötti csaknem 15 kilométeres szakaszát.

 

A 70 kilométeresre tervezett A10-es pálya az A1-es dél-erdélyi és az A3-as észak-erdélyi autópályát köti össze. A most átadott szakasz a dél-erdélyi autópályától kanyarodik észak felé, de nem ér össze az észak-erdélyi autópályától dél felé kanyarodó – 2018 júniusában átadott – Tordától Nagyenyedig vezető pályával. A Nagyenyed és Gyulafehérvár közötti több mint 25 kilométeres közbeeső szakasz átadása ugyanis csak 2021-ben várható.

Az autópályaszakaszt úgy nyitják meg három nappal a romániai parlamenti választások előtt, hogy a munkálatoknak csak a 92,6 százalékát végezte el a kivitelező. A kormány képviselői úgy ítélték meg, hogy a munka hátralévő része a forgalom mellett is elvégezhető.

Lucian Bode szállításügyi miniszter az avatóünnepségen felidézte: a most megnyitott szakasznak 2016 végére kellett volna megépülnie. A tárcavezető szerint elsősorban az állami intézmények koordinációjának hiánya vezetett a négyéves késéshez. Megemlítette: ez az a szakasz, ahol például négy évet tartott a magasfeszültségű villanyvezeték négy oszlopának elköltöztetése a pálya nyomvonaláról. Úgy vélte azonban, hogy a botladozások a múlt jellemzői voltak. Ludovic Orban jobboldali kormánya ugyanis alapjaiban változtatta meg az állami intézmények koordinációját.

A most átadott szakaszt az olasz Impresa Pizzarotti és a román Pomponio Constructii társaságok konzorciuma építette. A teljes 17 kilométeres szakasz (amelyből most 15,8-at adtak át) áfa nélkül 541,73 millió lejbe (39,55 milliárd forint) kerül. (MTI)

 

Geotechnikus kollégát vagy céget keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda talajmechanikus mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó kollégát keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...

Statikus tervezőt keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda tartószerkezet tervező mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó tervezőt keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...