2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Közösségi tervezés kezdődik a Déli Körvasút környezetéről

okt 20, 2020 | fókusz

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapot indított (https://delikorvasut.hu) a Déli Körvasút projektről, amelyen az újbudaiak és a vasút mellett élők közölhetik véleményüket.

 

A Kelenföld és Népliget közötti körvasúti fejlesztés legfontosabb célja, hogy a vonatok a jelenleginél háromszor sűrűbben járhassanak, közvetlen, a várost átszelő elővárosi járatok indulhassanak Magyarország keleti és nyugati nagyvárosai és az agglomeráció települései között – közölte a BFK október 20-án. Hozzátették: a déli körvasút a három metróvonallal (M3, M4 és a HÉV-ek fejlesztésével létrejövő M5) is kapcsolatot teremtene. A vasútvonal környezetének rendezésére most indul a tájépítészeti tervezés is. A BFK a tervezés megkezdése előtt kérdőívben kéri az újbudaiak és a vasút mellett élők véleményét arról, mit szeretnének a körvasút környezetében látni.

Elsőként a lakóövezetbe legjobban beépült budai szakasz általános környezetrendezési tervezése kezdődik meg, az ezzel kapcsolatos kérdőív kitöltésére november 15-éig van lehetőség. Egy második körben már a konkrét tervezési döntésekben lehet majd véleményt alkotni – írták a közleményben.

 

A Déli Körvasút jelenleg az ország legkritikusabb vasúti szűk keresztmetszete, ahol a személyszállító járatok sűrítése csak a pályakapacitás bővítésével oldható meg. Ezért a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén a kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös döntésével kimondta, hogy a vasútfejlesztés közlekedési, klímavédelmi, környezeti szempontok miatt érdemes a támogatásra és a megvalósításra.

A Déli Körvasút fejlesztése keretében Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévő két vágány mellé egy, rövidebb szakaszokon két új vágány épül. A bővítésnek köszönhetően az elővárosi vonatok 10-15 percenként indulhatnak majd, átszállás nélküli kapcsolatot teremtve az érdi, budaörsi és a környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, valamint a Soroksári út térségével, a Népliget környezetével, Kőbánya-Kispesttel, Kőbánya felsővel és azon keresztül a pesti agglomerációval.

A Déli Körvasút fejlesztésében három új, modern, akadálymentes megálló is épül:

A XI. kerületi Nádorkert megálló a térségben az elmúlt évtizedekben elkészült és a most épülő oktatási, tudományos, üzleti, lakóparki és rekreációs ingatlanfejlesztések területét fogja kiszolgálni. Lehetőség lesz átszállni a rakparton át a Dombóvári út – Budafoki út keresztezéséig kiépülő budai fonódó villamosra.

A Soroksári út környezetében lévő Közvágóhíd megállónál el lehet majd érni az összekötött és a Kálvin térre bevezetett H6/H7 HÉV-et (később az 5-ös metrót), a pesti oldali Duna-parti területeket, az itt épülő lakóparkokat és a bevásárlóközpontot.

A Népliget megállóhely legfontosabb funkciója az lesz, hogy át lehet szállni az M3 metró Ecseri úti állomására.

A Déli körvasút fejlesztése komplex beruházás, hiszen az új vasúti pálya városi környezetben és – elsősorban Budán – lakott területekhez közel halad. Ezen a szakaszon ezért Magyarország legmodernebb zajvédő fala épül, így a vasút jelenlegi zajterhelése jelentősen csökken.

A fontos közlekedési tengely bővítése mellett a projekt egy olyan átfogó városfejlesztési, környezetrendezési programot kínál, amelynek keretében valamennyi új vasúti megálló és átépülő híd tervezésében nagy jelentőséget kap az építészeti minőség és a városképi illeszkedés. A vasút melletti közterületek a Budaörsi úttól egészen a Kopaszi-gátig megújulnak, és új gyalogos-kerékpáros zöldfolyosó jön létre a Dunáig, fontos kerékpáros hálózati kapcsolatokkal, parki funkciókkal, megújuló zöldfelületekkel.

 

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...