1° C
Ma 2024. november 23., szombat, Kelemen és Klementina napja van.
1° C
Ma 2024. november 23., szombat, Kelemen és Klementina napja van.
A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...

Az európai elektromos autók piaca öt év után megelőzte a kínai piacot

okt 2, 2020 | piac

Egy most publikált jelentésből kiderül, hogy az európai elektromos autók piaca idén jelentősen felülmúlta Kína piacát. Az European Electric Car Report című kiadvány adatai szerint Nyugat-Európában több mint félmillió elektromos autót vásároltak a fogyasztók 2020 első nyolc hónapja alatt. A kormányzati ösztönzőknek, a gyártók által felajánlott, illetve az adóügyi támogatásoknak köszönhetően új rekord született az elektromos járművek (EV) piacán júliusban.

 

2019 óta minden gyártó valamennyi elektromos jármű után jóváírást kap, amely a jármű gyártmányától, valamint maximális sebességétől, energiafogyasztásától, tömegétől és hatótávolságától függ. A gyártóknak teljesíteniük kell az elektromos járművekre vonatkozó célkitűzéseiket, vagy pénzbüntetést kell fizetniük.

Kétféle elektromos jármű létezik: akkumulátoros elektromos járművek (angol rövidítéssel BEV), illetve a plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV). A BEV-ek belső égésű motorok helyett újratölthető akkumulátorokat használnak. Magas kezdeti költségekkel, de alacsonyabb üzemeltetési (energia) költségekkel jellemezhetőek a hagyományos járművekhez képest – magasabb energiaátalakítási hatékonyságuk miatt. A PHEV-k újratölthető akkumulátorral, valamint hagyományos motorral és generátorral is rendelkeznek. Nem igényelnek sok üzemanyagot, ezért alacsonyabb energiaköltségekkel rendelkeznek, mint a csak belsőégésű motorral felszerelt járművek, anélkül, hogy a megtehető kilométerek nagysága csökkenne.

2020 első nyolc hónapjában a nyugati EU-országok, plusz az Egyesült Királyság, Norvégia, Svájc és Izland állampolgárai 597 ezer elektromos autót regisztráltattak (318 ezer BEV és 279 ezer PHEV autót). A BEV járművek esetén a negyedik legnagyobb havi mennyiséget regisztrálták, ami 53 000 járművet jelent. Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság vásárlói vették meg az összes, ebbe a kategóriába tartozó jármű 66 százalékát. A német gyártók több mint 30 ezer PHEV kategóriás személyautót értékesítettek, amivel megháromszorozták a 2019 azonos időszakában mért mennyiséget.

Az elektromos járművek a korábbinál alacsonyabb gyártási költségek, valamint a régióban fejlődő töltési infrastruktúra miatt egyre népszerűbbek Európa-szerte, ami lehetővé teszi, hogy Nyugat-Európában 2020-ban elérjék az egymillió eladott egységet. Az Európai Unió által kibocsátott előírások mellett léteznek állami és önkormányzati szintű CO2-kibocsátási normák is; Az EU-országok a töltési infrastruktúra fejlesztésével és elektromos járművek vásárlásával is törekednek a közlekedési ágazat károsanyag kibocsátásának csökkentésére.

A szigorodó CO2-szabványoknak, az autógyártóknak adott kedvezmények és az új technológiáknak köszönhetően az elektromos járművek értékesítése várhatóan tovább fog növekedni. A régióban szeptemberben több mint 100 ezer elektromos járművet egységet értékesítenek, amihez hozzájárul, hogy Kínában is megindult a Teslák gyártása (és így több autó jut az európai piacokra).

A Kínai Autógyártók Szövetségének (China Association of Automobile Manufacturers, CAAM) adatai szerint a BEV és a PHEV autók értékesítése 486 ezer darabot ért el ugyanebben a hét hónapos időszakban Kínában: összesen 332 ezer BEV-et és 105 ezer PHEV-et, valamint 46 ezer áruszállító BEV-et és 3000 PHEV-et értékesítettek.

A szokatlanul alacsony kínai szám egyik oka koronavírus-járvány, mivel a fogyasztók otthon maradnak, és halasztják a nagyobb vásárlásokat. Kína állami támogatási rendszert vezetett be, amelyeket kiterjesztett az elektromos autók piacára is. Ennek köszönhetően némi javulás tapasztalható, de a CAAM még így is 10 százalékos árbevétel-csökkenésre számít 2020-ra 2019-hez képest.

Összességében az európai elektromos autók piaca öt év óta először a legnagyobb a világon.

 

Forrás: https://www.engineering.com/DesignerEdge/DesignerEdgeArticles/ArticleID/20725/European-Electric-Car-Market-Passes-Chinas-For-First-Time-in-Five-Years.aspx

 

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...