18° C
Ma 2023. március 20., hétfő, Klaudia napja van.
18° C
Ma 2023. március 20., hétfő, Klaudia napja van.
Véget ér a metrófelújítás

Véget ér a metrófelújítás

Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények.   Az M3-as metró...

Egy példátlan környezetkárosítás krónikája

Egy példátlan környezetkárosítás krónikája

Megsebzett táj – Egy úszóláp elpusztítása és újjáélesztése címmel új időszaki kiállítás nyílt az esztergomi Duna Múzeumban. 2020 decemberében példátlan környezetkárosítás történt a Ráckevei (Soroksári)-Duna-ág szigetszentmiklósi szakaszán: ismeretlen tettes hatalmas...

A Zaha Hadid Architects bemutatta moszkvai metróterveit

szept 11, 2020 | kitekintő

A Zaha Hadid Architects brit stúdió bemutatta a Klenoviy Boulevard 2. állomás tervét, amelyet Moszkva déli részén építenek a város metrórendszerének bővítéseként.
 

 

A Nagatinsky Zaton kerületben lévő állomás Moszkva új, már épülő Bolshaya Koltsevaya („nagy gyűrű” –a Szerk.) vonalának része lesz. Az állomást a város déli részén, a Moszkva folyó közelében, a Klenoviy sugárút és a Kolomenskaya utca kereszteződésében építik meg. Az állomás csomópontként szolgál a Bolshaya Koltsevaya vonal és a tervezett Biryulevskaya vonal között. Az állomáson keresztül elérhető a folyóparti Kolomenskoye Park is, amely számos palotának és az UNESCO Világörökség részét képező templomnak ad otthont.

A Zaha Hadid Architects által kiadott képek két föld feletti pavilont mutatnak, amelyek hozzáférést biztosítanak a földalatti jegycsarnokokhoz és platformokhoz. A pavilonok mindegyike tetővel ellátott a lépcső felől; a metróállomás bejáratait üvegfalak fogják lezárni. A forgalomirányításhoz oszlopsorokat használják majd.

„Az állomás peronjain lévő oszlopok sorozata úgy van kialakítva, hogy az azonos formájú darabokat kis mértékben eltorzítva formázzák meg, mintha a térben mozognának, ugyanakkor a peron közepétől mért távolságot is jelezik” – osztotta meg az építészstúdió.

A metró világítása lineáris rendszert alkot a mennyezetre és a padlóra beépített fénycsíkokkal, ezzel segítve az utasok közvetlen irányítását, ugyanakkor jelzik a peronok szélét is. „Az intuitív navigációt biztosító kialakítás a világítás és az utastájékoztató-rendszerek legújabb innovációit alkalmazza, ezzel is meghatározva Moszkva híres metrórendszerének következő generációs állomásait” – tette hozzá a stúdió.

 

 

A Zaha Hadid Architects a világ egyik legismertebb építészeti stúdiója. A néhai Zaha Hadid által 1980-ban alapított stúdiót most Patrik Schumacher vezeti. Az iroda legújabb közlekedési projektjei közé tartozik egy tallinni nagysebességű vasútállomás, valamint az A-Lab-bal való együttműködés két állomás megtervezéséhez Oslo új metróvonalán.

 

Forrás: https://www.dezeen.com/2020/09/03/zaha-hadid-architects-moscow-metro-klenoviy-boulevard-station-2/

 

Véget ér a metrófelújítás

Véget ér a metrófelújítás

Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények.   Az M3-as metró...

Egy példátlan környezetkárosítás krónikája

Egy példátlan környezetkárosítás krónikája

Megsebzett táj – Egy úszóláp elpusztítása és újjáélesztése címmel új időszaki kiállítás nyílt az esztergomi Duna Múzeumban. 2020 decemberében példátlan környezetkárosítás történt a Ráckevei (Soroksári)-Duna-ág szigetszentmiklósi szakaszán: ismeretlen tettes hatalmas...