-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

A Zaha Hadid Architects bemutatta moszkvai metróterveit

szept 11, 2020 | kitekintő

A Zaha Hadid Architects brit stúdió bemutatta a Klenoviy Boulevard 2. állomás tervét, amelyet Moszkva déli részén építenek a város metrórendszerének bővítéseként.
 

 

A Nagatinsky Zaton kerületben lévő állomás Moszkva új, már épülő Bolshaya Koltsevaya („nagy gyűrű” –a Szerk.) vonalának része lesz. Az állomást a város déli részén, a Moszkva folyó közelében, a Klenoviy sugárút és a Kolomenskaya utca kereszteződésében építik meg. Az állomás csomópontként szolgál a Bolshaya Koltsevaya vonal és a tervezett Biryulevskaya vonal között. Az állomáson keresztül elérhető a folyóparti Kolomenskoye Park is, amely számos palotának és az UNESCO Világörökség részét képező templomnak ad otthont.

A Zaha Hadid Architects által kiadott képek két föld feletti pavilont mutatnak, amelyek hozzáférést biztosítanak a földalatti jegycsarnokokhoz és platformokhoz. A pavilonok mindegyike tetővel ellátott a lépcső felől; a metróállomás bejáratait üvegfalak fogják lezárni. A forgalomirányításhoz oszlopsorokat használják majd.

„Az állomás peronjain lévő oszlopok sorozata úgy van kialakítva, hogy az azonos formájú darabokat kis mértékben eltorzítva formázzák meg, mintha a térben mozognának, ugyanakkor a peron közepétől mért távolságot is jelezik” – osztotta meg az építészstúdió.

A metró világítása lineáris rendszert alkot a mennyezetre és a padlóra beépített fénycsíkokkal, ezzel segítve az utasok közvetlen irányítását, ugyanakkor jelzik a peronok szélét is. „Az intuitív navigációt biztosító kialakítás a világítás és az utastájékoztató-rendszerek legújabb innovációit alkalmazza, ezzel is meghatározva Moszkva híres metrórendszerének következő generációs állomásait” – tette hozzá a stúdió.

 

 

A Zaha Hadid Architects a világ egyik legismertebb építészeti stúdiója. A néhai Zaha Hadid által 1980-ban alapított stúdiót most Patrik Schumacher vezeti. Az iroda legújabb közlekedési projektjei közé tartozik egy tallinni nagysebességű vasútállomás, valamint az A-Lab-bal való együttműködés két állomás megtervezéséhez Oslo új metróvonalán.

 

Forrás: https://www.dezeen.com/2020/09/03/zaha-hadid-architects-moscow-metro-klenoviy-boulevard-station-2/

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...