4° C
Ma 2024. december 03., kedd, Ferenc napja van.
4° C
Ma 2024. december 03., kedd, Ferenc napja van.
Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

Decemberi mérnök-kalauz

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

Új gyalogos-kerékpáros híd épülhet Dunakilitinél

júl 21, 2020 | országjáró

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztató szerint a NIF beruházásában új, 137 méter hosszú dunai átkelő épülhet a közeljövőben.

 

A híd magyar oldali kivitelezésének közbeszerzési eredményét ismertető közlemény szerint az építési feladat a „Dunakiliti – Dobrohošt’ (Doborgaz) gyalogos-kerékpáros Duna-híd kiépítése; a hozzá vezető szakaszokkal, műtárgyakkal. A létesítmény magyar oldali műtárgyai:

— jobb parti megközelítő út (vegyes forgalmú út 0+000 – 0+125 km és kerékpárút 0+125 – 0+495,65 km) a duzzasztómű és a híd között 495,65 m hosszban

— Doborgaz és Dunakiliti közötti gyalogos és kerékpáros jobb parti Duna-ártéri híd:

A híd egyenes tengelyű, 5 nyílású, az 1. jelű hídfője síkalapozású, többi támasza cölöpalapozású. A 128 m összfesztávú híd támaszainak kiosztása az átvezetett út szelvényezésének irányába a magyar oldali jobb part felől: 20,5 m+3 x 27,0 m+26,5 m. (Az ártéri híd és a szlovák fél által megvalósítandó mederhíd közös pillérrel rendelkezik.) A felszerkezet hossza: 129,17 m, a híd teljes hossza 137,20 m. A felszerkezet nyílásonként 3-3 db előre gyártott előfeszített vasbeton hídgerendából készül, helyszíni vasbeton pályalemezzel. A híd teljes szélessége 4,9 m, szegélyek közötti 4,0 m hasznos szélességgel. A jobb parti ártéri híd utolsó támasza az ártéri és a mederhíd közötti közös (’6’ jelű) pillér, amely a mederhídhoz tartozik, nem része az ajánlathoz kiadott kiviteli tervnek, a mederhíd tenderdokumentációjában szerepel, a szlovák fél fog közbeszerzést kiírni a kivitelezésére.

A finanszírozás forrása: INTERREG + hazai társfinanszírozás (85 + 15 %)

A híd magyar szakaszának kivitelezési tenderét a STRABAG Általános Építő Kft. nyerte.

 

Forrás: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:336174-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Nyitókép: pixabay illusztráció

 

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

Decemberi mérnök-kalauz

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...