Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztató szerint a NIF beruházásában új, 137 méter hosszú dunai átkelő épülhet a közeljövőben.
A híd magyar oldali kivitelezésének közbeszerzési eredményét ismertető közlemény szerint az építési feladat a „Dunakiliti – Dobrohošt’ (Doborgaz) gyalogos-kerékpáros Duna-híd kiépítése; a hozzá vezető szakaszokkal, műtárgyakkal. A létesítmény magyar oldali műtárgyai:
— jobb parti megközelítő út (vegyes forgalmú út 0+000 – 0+125 km és kerékpárút 0+125 – 0+495,65 km) a duzzasztómű és a híd között 495,65 m hosszban
— Doborgaz és Dunakiliti közötti gyalogos és kerékpáros jobb parti Duna-ártéri híd:
A híd egyenes tengelyű, 5 nyílású, az 1. jelű hídfője síkalapozású, többi támasza cölöpalapozású. A 128 m összfesztávú híd támaszainak kiosztása az átvezetett út szelvényezésének irányába a magyar oldali jobb part felől: 20,5 m+3 x 27,0 m+26,5 m. (Az ártéri híd és a szlovák fél által megvalósítandó mederhíd közös pillérrel rendelkezik.) A felszerkezet hossza: 129,17 m, a híd teljes hossza 137,20 m. A felszerkezet nyílásonként 3-3 db előre gyártott előfeszített vasbeton hídgerendából készül, helyszíni vasbeton pályalemezzel. A híd teljes szélessége 4,9 m, szegélyek közötti 4,0 m hasznos szélességgel. A jobb parti ártéri híd utolsó támasza az ártéri és a mederhíd közötti közös (’6’ jelű) pillér, amely a mederhídhoz tartozik, nem része az ajánlathoz kiadott kiviteli tervnek, a mederhíd tenderdokumentációjában szerepel, a szlovák fél fog közbeszerzést kiírni a kivitelezésére.
A finanszírozás forrása: INTERREG + hazai társfinanszírozás (85 + 15 %)
A híd magyar szakaszának kivitelezési tenderét a STRABAG Általános Építő Kft. nyerte.
Forrás: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:336174-2020:TEXT:HU:HTML&src=0
Nyitókép: pixabay illusztráció